Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömsladd till Airport Extreme (orginalversionen)?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte använt min Airport Extreme på år men behöver använda den till en nyinköpt iMac.
Nu hittar jag inte nätverkssladden och kommer inte ens ihåg hur den ser ut.
Vet någon om den går att ersätta?

Menar du verkligen nätverkssladden?

En nätverkssladd (ethernetkabel) kan du köpa nästan var som helst, t.ex Kjell & Co eller närmsta elektronikvaruhus eller PC-affär.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-05-13 21:11

Hej
Jag skulle vilja börja med att ställa fler kompletterande frågor:
Nätverkssladd; för nätverket eller strömförsörjning? för nätverk, använd vilken nätverkskabel som helst.

Måste du använda trådat nätverk? iMac har ju inbyggd WiFi.

Ursprungligen av Henkri:

Måste du använda trådat nätverk? iMac har ju inbyggd WiFi.

Vem har sagt att det handlar om trådat nätverk?

Han kanske behöver nätverkskabeln för att använda från ett modem, eller direkt från nätverksuttag i väggen, till Airporten - och sedan köra trådlöst från Airporten till iMacen.

Om det nu är nätverkskabel det handlar om.

Jag misstänker att det är strömkabeln som frågan egentligen gäller.

Ursprungligen av rubberwarrior:

Vet någon om den går att ersätta?

Ja, Cat-5. Alltså vanlig nätverkssladd.

Ja, vad fan. Sorry, jag menar nätsladd...
Jag har en trådlös router hemma men det är dålig uppkoppling eftersom det är en bit dit, det är därför jag vill kicka igång airporten. Tycker i och för sig att en ny 27 tums iMac borde kunna fixa en schysst signalstyrka. Har ni något tips på det skulle jag vara ännu gladare.

Ursprungligen av rubberwarrior:

Tycker i och för sig att en ny 27 tums iMac borde kunna fixa en schysst signalstyrka. Har ni något tips på det skulle jag vara ännu gladare.

Förstår inte riktigt vad det är du vill ha tips på.

Men jag misstänker att det är ett helt nytt ämne, och då föreslår jag att du tar det i en annan tråd.

/Mod

Ursprungligen av rubberwarrior:

Ja, vad fan. Sorry, jag menar nätsladd...

Jag har ändrat trådens rubrik.

Och jag har flyttat tråden till ett annat forum. När det handlar om att få fram en strömsladd till en Airport, så har det inte så mycket med "Nätverk & säkerhet" att göra. "Kringutrustning" blir bättre, tycker jag.

/Mod

Ursprungligen av rubberwarrior:

Ja, vad fan. Sorry, jag menar nätsladd...

Hur ser strömsladden ut? Är det en rund kontakt med stift i mitten, eller någon specialare? Och vad ska den ha för spänning? Bara man har en kontakt som passar och vet vilken spänning, strömstyrka och polaritet det ska vara så brukar det gå att ordna med ställbara "universal"-nätadaptrar från t.ex. Kjell & co eller Clas Ohlson.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-05-27 11:47

En Apple-verkstad kan beställa hem en nätsladd åt dig som reservdel.
Ta med din routerns serienummer så de tar hem rätt saker åt dig.

  • Medlem
  • 2010-05-28 14:39

Eller köp min Extreme till överpris.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-29 14:49

Det är ju en vanlig apparatsladd som finns till de flesta elektronik grejer tex videospelare m.m så den borde du enkelt hitta i nått elektronik varuhus.

tex kjell Utskriftsversion

1
Bevaka tråden