Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad duger mitt grafikkort till?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 18:21

Hej!

har en nyinköpt iMac 21.5" med Nvidia 9400. Jag vet att det är ett integrerat grafikchip. Undrar helt enkelt hur pass kasst det är? Jag har testat Age of Empires 3 med klrt godkänt resultat för mina begär. Köpte Civ4 och via en sida där man tankade ner spelet och jag kan inte spela det på de lägsta inställningarna för att det laggar så på pass mycket.

Vad beror det på? ?

Har läst att portningen suger tydligen, är det det beror på?

Annars undrar jag även över hur pass mitt grafikkort klarar av shooters och kanske framtida strategispel, typ starcraft 2??

Tacksam för svar

Quake 3 Arena är inga problem.

Starcraft 2 har inga direkta krav på grafik heller. Tror Radeon 9800 är minimum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 21:08

Tack för svar. har testat både Age of Empires 3 och CoD 2 utan problem. har dock inte spelat på 3-4 år och var förbi min bror och testade Battlefield på hans nya PC. Haha så galet bra grafik, och helt plötsligt kändes grafiken på de spelen jag testat så jädra kassa. Men men, det duger för mig när jag tänker efter hur mycket jag spelar.

9400 är visserligen ingen high end-GPU men den har hyfsade prestanda och är framför allt modern. Jämfört med en Intel-GPU är den helt underbar! (Har nyss bytt upp mig från Intel-GPU.)

Brorsan kör StarCraft 2 på sin MBP 13" med 9400M—ser fin-fint ut. Dock har han ju en mindre skärm än din 21"... CounterStrike Source kör han också utan problem...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-13 12:32

har testat Starcraft 2 en gång bara eftersom det var online och jag inte gillar att köra det. inställningar var på low på allt och det flöt på flefritt så lär gå att höja några inställningar. Torchlight går att köra på högsta, det är inget grafikkrävande spel men det ser faktiskt bra ut.

1
Bevaka tråden