Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp: Ångerrätt på abbonemang?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Besökte i går GEAB The Phonehouse och utnyttjade deras kampanj som ger mig en T68i med Vodafone 60 24 mån och femhundra spänn i handen. Jättelycklig för det, givetvis. Ända fram tills STC smolkar min glädjebägare med en gratis T610 med kortare bindningstid på samma abbonemang, alltså en betydligt nyare (=bättre?) telefon för samma eller kanske lägre pris i slutändan.

Grejen är att jag begärde nummerportering, vilket fördröjde köpet. Jag skrev på avtal om nummerportering och abbonemang, men fick inte telefonen förrän numret porterats (natten mellan 29:e och 30:e). Jag skulle dessutom få ett SMS till mitt snart porterade nummer när min porteringsönskan registerats, vilket jag inte fått än.

Frågan då; har jag som hjälplös konsument någon chans att häva T68i-dealen och få en T610:a istället eller är jag körd?

Paragrafryttare, hjälp mig!

Ring konsumentvägledaren i din kommun. Gör det omgående, vänta inte...

  • Avstängd
  • 2003-05-22 23:08

Ångervecka !!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke W
Ring konsumentvägledaren i din kommun. Gör det omgående, vänta inte...

Ska så göra, tack för tipset.
Ångervecka är dessvärre inget som existerar enligt lag, utan är upp till varje försäljare att praktisera.

  • Avstängd
  • 2003-05-23 00:28

Den säljaren borde ge bättre "Deal" för att behålla dig som kund.
På dem bara Vi är 3.800 som " lyssnar " på detta forum

Jag ska stånga mig blodig i morgon.

  • Medlem
  • 2003-05-23 00:55

t68:n är snyggare...

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
t68:n är snyggare...

Förvisso. Men kan man få T610 med betydligt mer funktioner (inkl. exklusivt brus) för mindre pengar känns det välkommet.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-23 05:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av hedelina
Ska så göra, tack för tipset.
Ångervecka är dessvärre inget som existerar enligt lag, utan är upp till varje försäljare att praktisera.

Den sk ångerveckan finns i lagen om hemförsäljning, den gäller bara vid postorderköp etc.

Vid köp i butik så måste du komma överens om öppet köp med säljaren. Jag tror tyvärr att du sitter ganska dåligt till. du får hoppas på säljarens goda vilja.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-23 08:36

Frågan är väl vem du skall klaga hos
Är det GEAB (hyvens prickar egentligen) eller Europolitan (oj, dom har bytt namn Men 'Bäst' är de alltjämt ).
Risken är att du får gagga med båda och att deras sinsemellan avtal oxå komemr in i smeten... Många att prata med blir det så dendär femhundringen ryker nog i samtalsavgifter bara för det

Prisad vare GEAB i höjden! Jag gick in och snackade med dem idag och eftersom porteringen inte trätt i kraft än var det inga problem, det gick på ett nafs! Det trodde jag aldrig!

Tack för hjälpen hursomhelst, allihop!

Roligt att höra att det finns handlare som uppför sig snyggt och inte knorrar i onödan.
Heder åt GEAB!

1
Bevaka tråden