Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Air i morgon?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-11 00:42

Samma källa som senast förutspådde MacBook Pro-uppdateringen gissar att ny modell av MacBook Air kommer i morgon: AppleInsider | Update for Apple's MacBook Air rumored to arrive Tuesday

Det känns helt klart på tiden, frågan är väl om de i så fall kör vidare på Core2 Duo eller på nytt lyckats få en specialdesignad processor, eller kanske i3?

Vad tror ni? Om det finns någon som är i farten att köpa sig en Air borde detta vara glada rykten...

Om jag förstod det rätt så var chansningen att det antingen kommer en ny MBA eller en ny Cinema Display. Själv hoppas jag på det sistnämnda.

Kommer det en ny Air är det med core2duo och samma grafik som i lilla mbp. Dom kommer inte köra med i3 eftersom att Intelsgrafik är för dålig, och de kan knappast klämma in ett separat grafikkort i en Air.

core 2 duo 2,26 processorn tror jag på. 4Gb ram åså bättre grafik 320M och då längre batteritid och till sist större ssd. Det tycker jag borde sälja som smör!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-05-11 07:50

Större ssd kommer få mig att byta ut min 3 år gamla macbook.

Borde de inte vara dags för en ny macbook uppdatering med kanske? Bättre batteritid och firewire hade varit guld!

Ursprungligen av Mattias Svensson:

Borde de inte vara dags för en ny macbook uppdatering med kanske? Bättre batteritid och firewire hade varit guld!

Det tror jag inte, var inte så jätteläge sen dom "nya" kom. Dock tror jag på en air.

Med tanke på vad svårt det verkar vara att få tag i vita Macbook's från distrubitörer skulle jag inte bli förvånad över om det snart blir en uppdatering både på macbook white och macbook air. Man hoppas ju på nya Mac Pro's också.

Arstechnica tror att nya MBA kommer först i sommar på grund av att det saknas lämplig processor i nuläget.

Arrandale MacBook Air may come this summer—but not this week

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-11 10:53

Tidigare har de alltid använt den mest påkostade varianten av Intels mobila processorer fast med lägre klockfrekvens. De använde t.ex. inte Penryn med 3MB Caheminne utan varianten med 6MB så jag skulle nästan tippa på att det blir en lägre klockad variant av dubbelkärnig i7. Fast då är ju frågan hur de gör med grafikkortet, är tveksam till att de vill nedgradera till Intels HD Graphics.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-11 14:14

Svenska Apple Store är fortfarande öppet. Borde väl ha stängt nu om det ska komma nyheter.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-11 14:21
Ursprungligen av MacJake:

Svenska Apple Store är fortfarande öppet. Borde väl ha stängt nu om det ska komma nyheter.

Ja idag blir det inga uppdateringar. Apple Store brukar komma upp igen 14:35 efter att ha varit nere några timmar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-05-12 09:52
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-15 19:08

Spännande men jag vill nog ha mina 13 tum om jag får välja. Hoppas dom har löst barnsjukdomarna dvs orka med flash utan att gå på knäna och överhettas. lite kraftigare processor och grafikkort är välkommet

1
Bevaka tråden