Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funktion (som jag inte vet vad jag ska kalla) saknas i QuickTime X?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2010-05-10 12:28

Om man ville se flera filmfiler på raken i QT6 så kunde man bara att öppna den film man ville se sist och sedan dra/släppa de övriga filerna i det öppnande filmfönstret. Så blev allt till en enda lång film.

Var även bra om man ville ha ett gäng filmsnuttar omvandlade till en film, för man kunde spara alltihop till en .mov film.

I QT10 funkar inte detta med dra/släpp. Är det någon inställning jag måste göra nånstans?

Senast redigerat 2010-05-10 13:37

Du måste ha Pro.

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2010-05-10 13:31

Aha! Tack!

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2010-05-10 13:37

Mittåt!

Det är ju nya QT jag har. QT 10.0. Där finns väl ingen pro-version?

Riktigt, men du får installera Quicktime 7 som finns som extra material på Snow Leopard disken. QT10 har inte alla funktioner som QT7 har ännu.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-05-10 15:30

För att vara lite övertydlig. Det är som Bjelkeman säger. Apple valde att skriva om QuickTime från grunden i och med QuickTime 10. Då skippade man PRO alternativet men tyvärr har man också skippat en hel del av de sköna funktionerna som QuickTime hade tidigare. Ifall Apple har en ny policy gällande QuickTime eller om dessa funktioner kommer tillkomma i framtida versioner vet nog knappast ens Steve själv än.

QT7 finns på disken men jag tror även den går ladda ner från Apples supportsidor. Då får du tillgång till alla gamla funktioner - om du har en PRO-licens förstås.

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2010-05-10 15:50

Jepp! Found it! Och ja, jag har en licens, så kan jag köra båda två beroende på vad jag vill göra.
Tack för svar!

1
Bevaka tråden