Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote och exposé

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer att köra en väldigt icke-linjär presentation, har ett gäng presentationsbilder i Keynote. För att förenkla icke-lineariteten skulle jag när som helst i presentationen kunna vilja smäcka upp alla bilderna i exposé-läge så att jag snabbt kan välja den bild jag vill visa.
Någon som har en bra ide för hur detta skulle kunna åstadkommas?

En tanke jag har är att köra ut varje slide som ett pdf-dokument och sedan köra exposé inom pdf-applikationen. Men då skulle jag vilja ha en bra ide på hur jag får ner bilderna till individuella pdf:er...

1. Skriv ut till pdf
2. I Acrobat: Document -> Extract pages -> Extract pages as separate files.

Hmm inte dumt, tyvärr finns inte Acrobat på systemet...

Men efter att ha funderat lite till kom jag fram till att det kommer ändå vara presenter mode på projektorn/storskärmen och då kan jag ha Light Table framme hela tiden i keynote på MacBooken, så jag behöver inte exposéra så mycket då.

Nähä det gick inte

Nähä, jag kan inte ha något annat framme på min sekundära skärm än 'presenter display'? Varför kan jag inte köra något i fullscreen på den ena, och ha min vanliga desktop igång på det andra (så jag kan ta anteckninar etc)? Alla full-screen-appar verkar ta båda displayerna i anspråk... Jäkligt störigt!!
På min PC kunde jag köra en full-screen-applikation (t ex VLC) på den ena displayen och ha desktopen som vanligt på den andra. Finns det något sätt att åstadkomma detta också i OSX?

1
Bevaka tråden