Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handbrake problem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-08 16:45

Ngn som kan bistå med tips kring handbrake, jag får det inte att fungera. Får upp en varning när jag öppnar programmet och skannar efter film att den inte hittar VLC version.

Ngn annan med liknande problem?
/P

Om du ska rippa en DVD med kopieringsskydd (kanske även andra) måste du ha VLC installerat.

VideoLAN, Free streaming and multimedia solutions for all OS!

Ursprungligen av p.a:

Ngn som kan bistå med tips kring handbrake, jag får det inte att fungera. Får upp en varning när jag öppnar programmet och skannar efter film att den inte hittar VLC version.

Ngn annan med liknande problem?
/P

Som redan sagts, har du VLC installerat?
Om inte, installera det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-08 17:51

okej, jag tycker att jag testat det, nu har jag installerat det igen och 32 bits handbrake. Men får fortfarande upp att den inte kunde hitta VLC eller att den var för gammal. Trots att jag har programmet öppet.
/P

Ursprungligen av p.a:

okej, jag tycker att jag testat det, nu har jag installerat det igen och 32 bits handbrake. Men får fortfarande upp att den inte kunde hitta VLC eller att den var för gammal. Trots att jag har programmet öppet.
/P

Du behöver inte ha programmet öppet. Men det måste ligga i programmappen; alltså /Applications.

Och sen matchar du Handbrake och VLC så att du har 32 eller 64 bitar på bägge. Antingen nya Handbrake och VLC 1.0.2 (tror jag) eller gamla Handbrake och nya VLC.

Har haft samma strul liksom "en million" andra med 64-bitars Handbrake.

Fick det att funka i torsdags när jag till slut hittade en "nattbyggd" 64-bitars VLC från april som lirar med 64-bitars Handbrake.

http://nightlies.videolan.org/build/macosx-intel/vlc-git-intel64-20100416-0210.zip

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-09 08:39

Nej, det fungerar inte heller. Finns det ngt annat program som löser mitt problem? Fasen det var ju därför jag köpte bl a min Ipad.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-09 09:02

Testa att avinstallera Handbreake och installera sedan VLC på nytt och sen handbreak igen. Jag minns jag också hade problem men att jag lyckades lösa det, jag minns idag inte hur jag gjorde men läs på forumet hos handbreake.

Jag har ingen lösning för detta med Handbreak men det finns ett alternativ. Har du provat VideoMonkey?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-09 12:46

nu verkar det ha löst sig, ÄNTLIGEN!!
Tror jag har försökt med 30 nedladdningar av olika versioner.

Tack på förhand alla!

Håller tummarna att det fungerar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-09 13:54

tack för alla tips. Fick det att fungera med 64 bit. /P

1
Bevaka tråden