Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råkade stoppa minneskort i dvd-läsaren

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Detta kanske låter skit dumt men jag skulle tömma ett SDkort igår och när jag skulle räcka mig och ta i kortläsaren på imacen så kom den i cd &dvduttaget. Går det på garantin eller? Jag är rädd att minneskortet åker runt i datorn nu ochförstör den. För nu låter fläktern mer än normalt

Om du har lagt in något i DVD-spelaren ligger det just där; inte inne i resten av datorn.

Jag tror inte det går på garantin.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-05-08 13:38

Stoppa inte in en dvd/cd innan du fått ut kortet. Kolla om du har drulleförsäkring via hemförsäkringen, det kan nog täcka det i så fall.

Ursprungligen av Arvid:

Stoppa inte in en dvd/cd innan du fått ut kortet. Kolla om du har drulleförsäkring via hemförsäkringen, det kan nog täcka det i så fall.

Jag köpte till Applecare till datorn och det har jag förstått att det är deras drulleförsäkring, eller?

Ursprungligen av iPoduser:

Jag köpte till Applecare till datorn och det har jag förstått att det är deras drulleförsäkring, eller?

Nej det tror jag inte.

Citat:

The Plan does not cover:
(...)
b Damage due to accident, abuse, neglect, misuse (including faulty installation, repair, or maintenance by anyone other than Apple or an Apple Authorized Service Provider), unauthorized modification, improper environment (including lack of proper temperature or humidity), unusual physical or electrical stress or interference, failure or fluctuation of electrical power, lightning, static electricity, fire, or acts of ***;

http://www.apple.com/r/store/applecare/APPTermsConditions.pdf

Ursprungligen av marcushedenstrom:

fan fan fan nu är det kört för mig då, Helvete!:'(

Men du borde kunna fixa det själv, om du är lite händig. Ganska svårt (alltså inte lätt).
Installing iMac Intel 21.5" Optical Drive Replacement - iFixit

Visserligen kan det bli lite lurigt med framtida garantireparationer om du har varit inne och pillat i datorn. Så du får fundera på hur viktig DVD-spelaren är.

Har du förresten prövat att ställa datorn på sidan och se om det ramlar ut?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Har du förresten prövat att ställa datorn på sidan och se om det ramlar ut?

Så jag jag stängde av datorn, drog av sladdarna, ställde datorn på sidan, tog en pincett tills jag fick ut den. Nu blev jag lättnad! Nu får jag banneme var mer noggrann. Jag har sett på de bärbaradatorerna man kam ersätta läsaren med plats till en extra hårddisk funderar på att göra det. Tack för hjälpen.

Grattis!

Ursprungligen av iPoduser:

Så jag jag stängde av datorn, drog av sladdarna, ställde datorn på sidan, tog en pincett tills jag fick ut den. Nu blev jag lättnad! Nu får jag banneme var mer noggrann. Jag har sett på de bärbaradatorerna man kam ersätta läsaren med plats till en extra hårddisk funderar på att göra det. Tack för hjälpen.

"Hornbachkänslan" - jag har gjort 'et själv! Infinner sig.

Det känns skönt när man fixar saker själv.

Gött!

Det vågar jag mig inte på. Tror inte ens pappa har såna skruvar hemma. Den är ganska viktigt jag använder den nån gång ibland. men man kan inte gå till en sån auktoriserad apple service och be dem fixa detta för nån summa om det inte skulle gå på garantin?

Klart du kan få det fixat av en återförsäljare. Men det blir en viss arbetskostnad, säkert tusen spänn.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-08 16:45

Varför låter det bekant...

1
Bevaka tråden