Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SEB i din iPhone

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av theoo:

Säkert inte ditt bord, men det är lite synd att det bara går att registrera mobilnummer till sitt konto hos SEB. Jag har en mobiltelefon kopplad till en företagsväxel med ett 010-nummer, så jag kan inte ansluta den och därmed inte använda snabbsaldo.

Tyvärr inget jag kan påverka, men du kan prova att kontakta Johan Bryggare (Johan Bryggare (johanbryggare) on Twitter).

Jag är kund i SEB och ser inte förbättringen i användning att gå från att öppna seb genom safari och ha full service mot att ladda ner en applikation med sämre service. Därför fortsätter jag använda den utmärkta internetbanken men lycka till med utvecklingen av appen. Har redan telefonbanken och snabbsaldo som kortnummer på telefonen.

Ursprungligen av pepparkaka:

Jag är kund i SEB och ser inte förbättringen i användning att gå från att öppna seb genom safari och ha full service mot att ladda ner en applikation med sämre service. Därför fortsätter jag använda den utmärkta internetbanken men lycka till med utvecklingen av appen. Har redan telefonbanken och snabbsaldo som kortnummer på telefonen.

Visst är applikationen delvis en förpackning av redan existerande tjänster. Det finns dock en del nya funktioner, bl.a. kurslistan för att hålla kolla på aktier, fonder, o.s.v. och kartan för att hitta närmaste bankomat (inte bara SEBs). Finns mycket utrymme för förbättring av båda funktionerna, men det är en början.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-09 01:16

Laddade ner den minuterna efter att den kom ut på appstore. har använt den några gånger nu.
Där är någon ny funktion som exempelvis hitta bankomater (fungerar dock inte perfekt i Lund) och kolla något tradigt utvecklingssaldo för aktier...(känns som en funktion av folk som jobbar på bank för folk som jobbar på bank) Dessa funktioner gör andra appar mycket bättre om man nu vill ha sådana.
Själva internetbanken med funktioner som att betala räkningar fungerar sämre(!) än med den webbaserade versionen. Varje gång man startar upp appen behöver man använda sin digipass.
Så har man ej kontonummer eller ocr nummer sparat på internetbanken eller på en papperslapp bredvid telefonen så måste man logga in igen efter att man kollat upp från SMS/mail etc där man kan ha fått kontonr som man ska göra transaktionen till. Detta problemet finns inte när man går genom webappen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-25 17:57

Nordea har en anpassad sida nu.
m.nordea.se

Alltid nått.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-10-27 17:55

Ok...när jag tittar ut genom fönstret så ser jag att hösten är här, men SEB envisas fortfarande med att kräva Digipass för att använda iPhone-appen....trist!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-28 15:28

Fortfarande Digipass krav?

*håller inne pekfingret på ikonen, allt skakar, jag trycker på krysset*

OT: Kommer snarast möjligt flytta alla mina konton till Länsförsäkringar.

Bevaka tråden