Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Carl Bildt köper iPad

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-05-02 23:43

Vår käre utrikesminister har köpt iPad; "Jag föll dessutom för frestelsen att inhandla en iPad för att se hur den kan användas för att på olika sätt underlätta mitt liv."

Se gärna hans blogginlägg här-->Avkoppling och iPad Alla Dessa Dagar

Kommentarerna var många gånger inte alltför distinkta om man säger så..

Hur som helst kul att vår Macminister ökar sitt Apple-bestånd.

Det är otroligt hur kort tid det dröjer innan kommentarerna på bloggen förvandlas till ett flamewar kring köpa Mac/köpa PC, köpa svenskt/köpa det man vill...

Nice med ipad

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-05-06 11:21

Tar han med sig den hem så får vi väl anmäla honom till Tullen, hehehe.

Ett antal murvlar är redan på detta - garanterat :-D. Tullen kommer att förfrågas av några journalister direkt han är hemma. Ren rutin. Småfiske.

Ursprungligen av bollman:

Tar han med sig den hem så får vi väl anmäla honom till Tullen, hehehe.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-06 22:25
Ursprungligen av Zimmerman:

Ett antal murvlar är redan på detta - garanterat :-D. Tullen kommer att förfrågas av några journalister direkt han är hemma. Ren rutin. Småfiske.

Tror ni inte att han ordnar det där som det ska vara? Inte för att han kanske vill utan för att det ser dåligt ut annars?

Jo, Calle Bildt är nog det där undantaget när det gäller politiker och fumligt privatliv. Han är inte den som fuckar up med en Toblerone liksom. Mig veterligen har han aldrig varit inblandad i någon skandal - stor eller liten - och skyllt på hur bizi han är.
Hans politik är ju rutten, men han är nog ren som en fjällbäck privatpersonligen...eller vad man ska säga. Anledningen till detta? Moral? Nja, vet ej...kan tänka mig att han anser sig stå över triviala klavertramp - att det är pinsamt med småtrams.

Jag träffade honom en gång i början på 90-talet. Jag hade nyss köpt en PowerBook...100...eller 120...110??...eller vad den hette. Vi pillade på den och han var redan då inne på Mac.

Ursprungligen av acke:

Tror ni inte att han ordnar det där som det ska vara? Inte för att han kanske vill utan för att det ser dåligt ut annars?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-06 22:38
Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, Calle Bildt är nog det där undantaget när det gäller politiker och fumligt privatliv. Han är inte den som fuckar up med en Toblerone liksom. Mig veterligen har han aldrig varit inblandad i någon skandal - stor eller liten - och skyllt på hur bizi han är.

Aftonbladet: Hur kan du försvara Lundin Oil, Carl Bildt?
Kerstin Lundell: Affärer i blod och olja. Lundin Petroleum i Afrika. - Kultur - Konst Litteratur Kulturartiklar Kulturnyheter | Expressen.

F-n, OT igen...

Jo, den kalla mannen har ju varit inblandad i stora skitaffärer - jag snackar om Toblerone, svart städhjälp, obetald tevelicens eller obetald moms och/eller glömd tullning för en iPad - etc etc. Sådant där som bara blir löp i Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-06 14:08

Undrar vilka partier som ligger längst fram tekniskt respektive längst bak.

Ursprungligen av acke:

Undrar vilka partier som ligger längst fram tekniskt respektive längst bak.

Inte en lätt fråga, vad tänker du mer exakt på?

När det gäller grön-politik och teknik så är den blå sidan mer inriktad på att använda den teknik vi har idag och göra den bättre. Så där finns teknikoptimism medan den röda sidan är mer försiktig i sitt sätt att se på det och vill istället ta bort det som är dåligt och börja om från början.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-06 22:20
Ursprungligen av poseidon84:

Inte en lätt fråga, vad tänker du mer exakt på?

När det gäller grön-politik och teknik så är den blå sidan mer inriktad på att använda den teknik vi har idag och göra den bättre. Så där finns teknikoptimism medan den röda sidan är mer försiktig i sitt sätt att se på det och vill istället ta bort det som är dåligt och börja om från början.

Menar på dator och mobilnivå. Vilka partier använder sig mest av datorer och liknande för att underlätta sitt jobb. Inte allmänt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-06 22:52

Perfekt...så kom en massa saker som inte har med mac eller teknik in i tråden. Tröttsamt, orkar inte mer tråden längre.

Du deltog ju själv (#9)

Tråden handlar om att vår utrikesminister CB har köpt en iPad (i USA). Inte om Mac och teknik nödvändigtvis.

Ursprungligen av acke:

Perfekt...så kom en massa saker som inte har med mac eller teknik in i tråden. Tröttsamt, orkar inte mer tråden längre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-06 23:01
Ursprungligen av Zimmerman:

Du deltog ju själv (#9)

Tråden handlar om att vår utrikesminister CB har köpt en iPad (i USA). Inte om Mac och teknik nödvändigtvis.

Nja, tycker det var på gränsen. Bara rent allmänt om hur en politiker tänker i ett sådant här fall. Du och frazze som börjar dra in politik i det hela.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-06 23:01

Sådanna här trådar brukar urarta till politiska diskussioner och jag anser att det övertrampet redan är gjort med politiska åsikter i denna tråd.

Vi diskuterar inte politik på 99.se

*låst*

/Admin

1
Bevaka tråden