Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Apples presentation av iPhone OS 4 den 8 april

Tråden skapades och har fått 239 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Och en nyhet som gjorde mig halvnöjd i alla fall ... i Beta2 så fungerar 3Gdata även efter att det att jag har skickat MMS. Det har jag väntat länge på...

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-25 20:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Och en nyhet som gjorde mig halvnöjd i alla fall ... i Beta2 så fungerar 3Gdata även efter att det att jag har skickat MMS. Det har jag väntat länge på...

Detta förstod jag inte riktigt kan du utveckla?

Ursprungligen av what:

Detta förstod jag inte riktigt kan du utveckla?

Jo, jag har i ett antal inlägg pekat på det eländiga problemet som jag har: efter det att jag har skickat MMS på min iPhone så har mobildata lagt av att fungera. Det går till sig efter en stund (det är någon timeout som slår till) men efter MMS skickande/mottagande så har det varit omöjligt att surfa på telefonen.

Vi är några som har haft detta problem. Jag vet inte om det är allmänt eller om det bara är det att folk inte tänker på det men du kan prova... skicka MMS och surfa sedan. Du måste vara ansluten till ett 3G nätverk. Om du är ansluten till EDGE så fungerar mobildata.

Jag har till och med en videosnutt som visar på problemet;)

Men i beta2 så är betendet borta och mobildata fungerar efter skickandet av MMS

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-25 20:42

Ah.. ok är det med en 3G eller 3GS som detta problemet uppkommer och vad är det för enhet du testar 4.0 på?

har haft problemet både på min 3G och min 3Gs.

Kör på en 3Gs nu

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-26 17:20

En grej med 4.0 som jag nyss har upptäckt är att ring signalen nu också går via bluetooth lurarna och att man kan styra volymen på iPhone till bluetooth lurarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-26 18:35

@ what; det fungerade innan med. Jag styr volymen på 2 av mina bluetoothheadset som stödjer A2DP med min 3GS 3.1.2 och även tvärt om.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-26 19:19

Ok, men jag tycker funktionen har finslipas eller förändras från 3.1.2 eller så fungerar det olika på olika headset? För jag kunde inte ändra volymen tidigare och inte fick jag någon ringsignal direkt in i headsetet.

Nja, jag tycker mig minnas att det fungerade redan tidigare. Det som inte gick var/är att byta låt via headsetet (såvida du inte kör med röststyrning)

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-26 20:31

Ok det har kanske fungerat på 3GS men inte på 3G som jag testar på där kanske det är där vi har förklaringen. Men jag ska se hur det fungerar på en 3GS 3.1.2 v.s en 3G 4.0 Så jag återkommer.

Det beror på vad man har för headset, t.ex. Sony Ericsson IS800 går det inte att justera volymen från telefonen. (eller headsetet, nu har jag i of en prototyp av IS800)

Det talades tidigare om en förbättrad mail, vilket är något jag verkligen har väntat på. Spamfilter, regler och mappar vore väldigt välkommet t ex.

Är det någon som hört mer om mail? Är det någon skillnad på betaversionerna?

Jag tror inte att det var någon skillnad på betaversionerna. Det som jag har sett är

  • Trådad vy

  • Möjlighet att välja "Archive" istället för "Delete" för swipe och gmail

  • Bättre sökfunktion för mail

Rätt intressant hur snabbt jag glömmer hur det såg ut innan;)

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-04 09:30

I kväll vet vi om Apple släpper beta 3 av iPhone OS 4.0 jag tror det blir runt 22-tiden, dvs efm tid i USA.

Ursprungligen av what:

I kväll vet vi om Apple släpper beta 3 av iPhone OS 4.0 jag tror det blir runt 22-tiden, dvs efm tid i USA.

Ska vi slå vad om de sabbar något denna gång:)

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-04 09:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Ska vi slå vad om de sabbar något denna gång:)

Bara kameran funkar, saknar den mer än jag trodde.

Ursprungligen av Mija:

Nej Hipstamatic kan inte spara till iPhones trasiga filmrulle, men om du väldigt mycket saknar att kunna ta en bild så fungerar Hipstamatic som ett nödalternativ eftersom den har egen filmrulle där allt sparas.

Tangentbordet har jag också problem med. Trycker jag på [b] så blir det oftast [v] eller [n] istället. Även problem med [k], det blir [j] eller [l] istället.

Kanske är det fixat i kväll.

Typiskt:)

Du hann in och svara på min post samtidigt som jag tog bort den;)

Och du beskriver mitt tangentbordsproblem ganska exakt (och jag har stora problem med "mellanslag"). Då känner jag mig lite mer övertygad om att betan har problem där.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-04 14:35

Jag har inga problem med tangentbordet men däremot finns det delay på tangenterna eller multitouch gränsnittet där så det är väl lätt det blir fel.

Nån som vet om beta 3 kommer idag? Längtar

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-04 19:13
Ursprungligen av Johan Kybjär:

Nån som vet om beta 3 kommer idag? Längtar

Det är ingen som vet vi gissar bara men runt kl 22-23 så vet vi nog.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-05-04 20:08

Nu är 8A260b släppt. Men varför diskuterar vi inte detta i en beta-tråd?

Sagt och gjort:)

Jag hittade ingen så jag startade en tråd för OS4 beta

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/277384-iphone-os-4-0-beta-erfarenheter-spekulationer.html

Edit: Det var tydligen inte uppskattat av moderatorerna, tråden är borttagen utan vidare kommentar. Det kan jag acceptera men personligen så tycker jag att en förklaring hade varit bra så att tolkningen av vad som är accepterat blir tydlig. Nu blev det bara ett vakum

Senast redigerat 2010-05-04 23:00
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-04 23:10

Apple har tydligen plockat bort beta 3 Engadget

Ursprungligen av Mija:

Nu är 8A260b släppt. Men varför diskuterar vi inte detta i en beta-tråd?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag hittade ingen så jag startade en tråd för OS4 beta

...Det var tydligen inte uppskattat av moderatorerna, tråden är borttagen utan vidare kommentar...

Den togs bort för att många av inläggen var emot forumets policy.

Ni får gärna ha en beta-tråd, där man har inlägg av typen: "nu är en ny version släppt" eller "jag läste på Engadget att nu har den eller den funktionen tillkommit". Allmänt hållen nyhetsinformation.

Men det kom för många inlägg som tydligt visade att man har tillgång till programvaran. (t.ex frågor om installationen, eller frågor om hur man kommer förbi en viss bugg, osv) Och då har personen antingen "fultankat" eller så bryter han mot NDA, och i båda fallen så har inlägget inte på det här forumet att göra.

/Mod

Det ska tydligen bero på:

Apple låter meddela att man tillfälligt drar tillbaka den nya versionen av utvecklarverktyget. Anledningen är problem med anpassade installationer. Själva iPhone OS-betan ska dock vara inte vara behäftad med felet.

Annars så ser det rätt intressant ut
http://www.youtube.com/watch?v=WijgjQW0jWo&feature=player_embedded#!

Jag läste någonstans att man kommer kunna ha flera Exchange-konton i 4.0? Stämmer der?

Något som jag längtar efter isåfall. Har både privat (Gmail) samt i jobbet, så det är lite problematiskt idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-06 14:34
Ursprungligen av Patrik D:

Jag läste någonstans att man kommer kunna ha flera Exchange-konton i 4.0? Stämmer der?

Det stämmer.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-06 13:51

Betyder det att tryckfrihetsteknisk kan man citera NDA-brytande publik information och därmed gå fri? Jag trodde nämligen att NDA alltid är NDA, men kan som sagt ha fel tryckfrihetsmässigt.

Ursprungligen av frazze:

Betyder det att tryckfrihetsteknisk kan man citera NDA-brytande publik information och därmed gå fri? Jag trodde nämligen att NDA alltid är NDA, men kan som sagt ha fel tryckfrihetsmässigt.

Ta gärna den diskussionen i en tråd i Feedback-forumet - inte här.

/Mod

Stämmer det att "embeded video" i safari går att spela i litet fönster, som en del av hemsidan, för att sedan förstora den till helskärm om man klickan i videon ? Så som Gizmodo har rapporterat.

Bevaka tråden