Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox kraschar vid start!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha slitit mitt hår ett par veckor ber jag nu ödmjukt om hjälp! När jag startar Firefox så laddas applikationen, men sekunden efter det så kraschar den , och så dyker Mozilla Crash Reporter upp och bekräftar att programmet kraschat. Jag har testat att:

1 - Avinstallera Firefox (rubbet, med div. gömda mappar i biblioteket), och ominstallera

2 - Avinstallera och återgå till 3.5-versionen (tidigare versioner hittar jag inte hos Mozilla)

3 - Felsöka på mozillas site och Goooooooooglat länge och väl

Och - inga resultat. I senaste crash-rapporten står det bland annat -

Crash Reason EXC_BAD_ACCESS / KERN_PROTECTION_FAILURE

Jag kör snow leopard på nyaste mbp:n, alla uppdateringar installerade. Hela systemet förde jag över från min gamla macbook, och det var också där problemet uppträdde första gången (för en månad sen). Hoppades att flytten till mbp:n och OSX 10.6.3 skulle fixa problemet, men icke...

Det finns ju andra browsers, men diverse sajter, tex min internet-bank, kräver Firefox, så jag måste få bukt med det här... Hjälp!!!

/nils

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-05-05 16:47

Om du skapar en ny användare på datorn, får du samma krasch då också? (Då kan vi utesluta hårdvara)

Byte till "3.6.3 plugin 1" hjälpte mig. Eller prova 3.6.4 build 3 som kom igår?

Firefox web browser | Help us test the latest beta

Tack för svar!

Snabeldrake - tyvärr, samma problem både med plugin 1-versionen och 3.6.4-betan...

Jetwash - jag skapade en ny användare, och då funkade Firefox! Blir dock inte så mycket klokare av det, hmm... Vad rekommenderar ni - bäst att kanske göra en helt clean install på min nya dator, så inte Firefox-felet hänger med till den nya datorn (kanske en massa annat gammalt slagg som hänger med också, som man vill bli av med?). En del extrajobb blir det ju med ominstallering av en massa programvara o.s.v., men kanske värt det?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-06 14:55

Sök med Google på hur man startar firefox i safe mode på mac os x. Då kan du stänga av extensions eller dina inställningar. Förmodligen ligger felet där.

//Rob

Rob - glömde skriva det - jag testade att starta i safe mode också, men det kraschar på samma sätt... Jag tror jag gör en ny installation av hela systemet och får en vårstädning av hårddisken på köpet!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-06 15:10

Ta bort firefox profil mappen från din användarens bibliotek. Felet ligger med största säkerhet på din användare.

//Rob

Det har jag också gjort... mycket mystiskt...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-06 17:07

Då är det kanske fel rättigheter på ditt konto.

//Rob

1
Bevaka tråden