Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Branschen samlades på Inlife ikväll

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kvällens MacPub på var mycket lyckad - gott om folk och lika gott om kalla drycker tack vare personalen på InLife. 99mac medlemmarna fick en chans att se hela butiken som går under namnet "Apple Concept Store".

På plats fanns även en stor del av MacBranschen: förutom InLife personalen fanns Macoteket, Inwarehouse, MacRent, Redagruppen och Lan-Master där för att titta på dom fräscha lokalerna.

Vi fick testa Powerbook 12" och 17" - något som var uppskattat bland besökarna. Många tog även chansen att logga in på 99mac på datorerna som var internetanslutna.

Sent på kvällen började "punkt se tävlingen" där vissa deltagare (jag själv inkluderad) började visa vilka roliga projekt som är på gång med dom nya .se domänerna som registerades nyligen. István visade macintosh.se och många blev avundssjuka - vilket domännamn!

Om det finns folk som tagit bilder - dela med er redan ikväll!

Trevligt var det, jag önskar InLife lycka till med deras mycket fina affär.

Min vän Kim tog ett par bilder som borde komma upp under kvällen. Själv är jag på gång att registrera en .se-domän, så jag kunde tyvärr inte delta i kvällens lilla "tävling".

Det var en riktigt trevlig kväll!
Tackar.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-22 00:12

Höjdarkväll, fina lokaler, fina burkar och trevligt folk

Som Patrik sa så knäppte jag ett par bilder. Tyvärr är min kamera sämst och jag har inte orkat skriva några bildtexter, men här är de i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 00:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kim Ahlström
Tyvärr är min kamera sämst och jag har inte orkat skriva några bildtexter, men här är de i alla fall.

00.54
Länken fungerar inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 00:54

Jag, som legat hemma och varit sjuk i två veckor uppskattade verkligen att komma ut och träffa litet folk.

Tackar allra ödmjukast för en trevlig tillställning och öl!

Tack särskilt ace4711 och Andreas för en trevlig pratstund!

Vänligen, Ylan:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 01:03

Tack InLife för en trevlig kväll!

Det var kul att ses igen i köttvärlden, och att klämma på lite nya datorprylar.

Tog några bilder och lade upp dem här.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kim Ahlström
Höjdarkväll, fina lokaler, fina burkar och trevligt folk

Som Patrik sa så knäppte jag ett par bilder. Tyvärr är min kamera sämst och jag har inte orkat skriva några bildtexter, men här är de i alla fall.

Det hände inga "olyckor"? Ser farligt ut med alla "drycker" nära dessa underbara datorer...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2003-05-22 01:52

Tack för en mycket fin och trevlig kväll...

Det var nästan så att jag blev smått nostalgisk...

Det var skönt att smeka på alla dessa fina vidunder som fick mig i köptankar...

Bara superlativer Martin...!

Och trevligt att träffa alla som var där...

And the star of on the cutting edge:

Senast redigerat 2003-05-23 03:33
  • Oregistrerad
  • 2003-05-22 11:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
00.54
Länken fungerar inte.

Nedrans. De ligger på min iBook hemma som är uppkopplad via AirPort, men på grund av en dundersunkig basstation (Netgear MR314) så är mottagningen ganska taskig ibland. Ska se om jag kan möblera om lite senare idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 11:57

Någon som vill gå en gång till?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
Någon som vill gå en gång till?

-- 99mac - alltid en månad före! --

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe Det hände inga "olyckor"? Ser farligt ut med alla "drycker" nära dessa underbara datorer...

Inte då, och det är min hand man ser på bilden för övrigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 13:08

Det mest imponerande var hur stabila och välbyggda de nya Powerbook-datorerna av aluminium är. Nog för att föregångarna av titan var solida, men de nya är ännu mer utvecklade och förfinade i detaljerna. Underligt att det inte finns något liknande på pc-sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 13:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
-- 99mac - alltid en månad före! --

Vilket gör att man inte hinner planera in det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av marcus
Vilket gör att man inte hinner planera in det.

Vi gick ut med information den 12:e Maj första gången...hur lång framförhållning behöver du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 14:04

Bor man inte i den stora staden är gärna mer än två veckor att föredra. Med dryga veckans framförhållning kan det bli svårt att komma loss.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-23 17:55

Marko vann lotteriet. Grattis. Extra kul att han är vanlig användare och inte Macproffs.
Men vem vann punkt--se tävlingen. Om priset var ett gäng mejl att man ska höra av sig när den blir klar och ett rejält dåligt samvete att man inte hinner snickra på den? Då vann jag.

1
Bevaka tråden