Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utorrent hindrar avstängning av datorn?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-05-02 10:12

Hej, när jag ska stänga av min dator (utan att först behöva avsluta alla program som är igång) så är det ett som hindrar mig, nämligen utorrent, finns det en lösning på detta tro? eller är det bara att snällt sitta och vänta på en update?

  • Medlem
  • 2010-05-02 10:51

Vad sägs om att stänga av det? det tar ca 1 sekund att öppna det och sedan trycka cmd + q.
Eller prova ett annat program, Transmission tex.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-02 10:52

Finns det ingenting i programinställningarna som stänger av "quit confirmation"... det gör det i Transmission i varje fall

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-05-03 09:46

Nej det handlar om en bugg, det är alltså inte programmet som varnar mig att stänga av datorn utan det säger totalstopp för att stänga av den, och det ser ut som att osx promtar mig istället för utorrent.... i och för sig inga jätteproblem men det blir lite småstörande när man måste rusa från datorn och vänta ca 30sek på att utorrent stänger av sig :S

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-05-03 09:49
Ursprungligen av Corpze:

Nej det handlar om en bugg, det är alltså inte programmet som varnar mig att stänga av datorn utan det säger totalstopp för att stänga av den, och det ser ut som att osx promtar mig istället för utorrent.... i och för sig inga jätteproblem men det blir lite småstörande när man måste rusa från datorn och vänta ca 30sek på att utorrent stänger av sig :S

jag har samma problem.
funderar på att byta torrentklient...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-05-03 21:09

Jag har bytt från Xtorrent till Transmission och numera Vuze. Mycket nöjd.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-04 14:44

Flyttade ett gäng inlägg om Transmission till en egen tråd här.
/Admin

1
Bevaka tråden