Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mappade enheter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-04-23 01:27

Hej!

Har precis införskaffat Snow Leopard Server till jobbet och ska ha den bland annat som filserver för alla medarbetare.

Har suttit och provat själv ett tag med att mappa upp utdelningar i min profil. Det har gjort genom ett skript och får att enheterna mappas upp precis som jag vill ha.

Nu till problemet, medarbetarna behöver ibland byta trådlöst nätverk och det går också bra, men jag får en dialogruta att enheterna inte längre kan mappas upp. Dessutom går det inte att få enheterna igen uppmappade om man inte kör skriptet igen.

Hur ska råder man bot på detta ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-26 22:30

BonjourMounter

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-05-01 08:13

Varför inte använda det inbyggda autofs? Bara de loggar in på servern så.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-05-02 14:39

Okej, Ska testa BonjourMounter....autofs?? en kort beskrivning på hur det skulle gå vore tacksamt??

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-05-03 14:55

Autofs är inbyggt i OSX. Alla enheter som du kryssar i rutan "Enable automount" på (på servern) kommer att dyka upp i Findern hos alla datorer som finns med i OD:t under det som heter "alla..." till vänster i ett finderfönster och sen "Servrar", servernamnet och sist utdelningen. Man kan då också göra en MCX som ser till att montera enheterna vid t.ex. inloggning

1
Bevaka tråden