Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken LCD-tv?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag ska köpa en ny TV och funderar på följande två

LG
LG 42SL9500

Sony KDL-40EX700

Är det någon som har en åsikt om vilken som är att föredra? Vilken som är mest mac-kompatibel etc

Tack på förhand

Jag tror att LG har rätt mycket sämre kvalitet än Sony.

Dessutom verkar Sonyn vara bättre på alla punkter. Tänker speciellt på 8-bitars färgdjup och CI-slot (för programkort). Skulle inte tveka en sekund, utan välja Sony.

  • Medlem
  • 2010-05-03 13:06

Köpte in en KDL-40EX700 till jobbet som demo tv..
Jag är lite skeptiskt till att många nya märken börjar köra med youtube funktioner etc, bara ett steg närmare till hängningar/krasher. Lyckades hänga nått webklipp nån enstaka gång men lyckades ta mig ur utan en norsk reset.
I övrigt har den riktigt bra bild, bra svärta och goda justeringsmöjligheter. Menyerna är inte direkt snabba, det ska animeras etc... Kanske något som en mjukvaru uppdatering löser. Den silvriga frontbiten är svart btw.
Om du har nå fler frågor angående tv'n så kan jag checka det.

edit: Just ja, den klarar av CryptoGuard samt CI+ också, något som börjar bli mer och mer populärt bland leverantörer.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-05-03 13:10

Sony.. lätt

Jag köpte Sony Bravia KDL-46EX1 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV på mellandagsrean och är grymt nöjd. Fungerar alldeles utmärkt tillsammans med mitt mediacenter (MacMini)

I frågan om kompatibiliteten så tror jag inte det skiljer sig.

Ursprungligen av Jeppe_E:

I frågan om kompatibiliteten så tror jag inte det skiljer sig.

Det enda som ligger i närheten av att skilja sig, är att Sonyn har HDMI 1.4 medan LGn har HDMI 1.3.

Tror inte att det spelar någon roll i slutändan. HDMI är bakåtkompatibelt.

Tack för alla svar. Verkar som att det är Sonyn som gäller

  • Medlem
  • 2010-05-05 15:05

Fick Canal+ HD/Sport HD igår, 1080i.. Jävligt fin bild, fick gåshud.

1
Bevaka tråden