Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CCC Rätt verktyg ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har en kompis, hon har en Hårddisk som "NÅT" är vajsing på.

iWeb får för sig ideligen att filen är skadad, att den inte kan skapa vissa filer för "disken är full, behörighet saknas etc"

Det börjar bli förbannat jobbigt....

Vad säger ni om att repa loss ALLT på disken, flytta det till en extern disk och sedan tillbaka igen (efter en formattering av interna).

Fixar CCC det här? eller kommer den även kopiera tillbaka felen på filerna?

Om det inte är fel på filsystemet så kommer det nog inte att hjälpa tyvärr. Nu har man inte så mycket att gå på så det kanske mycket väl kan göra det. Om man redan har en extra hårddisk som man kan använda så skadar det inte att prova. Om problemet bara är relaterat till iWeb skulle jag börja där och kontrollera vad som egentligen står till med filerna programmet använder, om det är något märkligt med dem, du nämnde behörigheter så ägarskap och rättigheter till filerna skulle man kunna titta på.

Vad jag egentligen säger är om CCC jobbar med filvis kopiering av filerna eller om den läser av en bitvis kopia ...

Bråkat mkt med detta, det funkade när jag flyttade "klumpen" som iWeb jobbar emot (typ /ApplicationSupport/iWeb/hubbabubba.extension) så fungerade det utmärkt.

Även kört en del reparationstolls mot disken, men det verkar inte hjälpa mer än för stunden.

Det underlättar inte heller att användaren oftast har 50 mail-fönster uppe och i princip alla program som KAN startas igång på datorn....

1
Bevaka tråden