Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Optibay för MacBook Pro hos fysisk återförsäljare?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-01-01 17:55

Om man vill köpa en Optibay till sin Macbook, är det bara nätet som gäller då? Eller finns det någon återförsäljare i Stockholm, knappast troligt va?
Finns det någon som har skruvat in en sådan i sin Macbook Unibody/Pro 13"? Är det något man bör tänka på? Tips mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-01-06 21:58

Jag har gjort det på två exemplar. Funkar störtbra. Faktum är att jag har en över. Skicka mig ett PM med ditt telefonnummer.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-10 10:19
Ursprungligen av William N:

Jag har gjort det på två exemplar. Funkar störtbra. Faktum är att jag har en över. Skicka mig ett PM med ditt telefonnummer.

Vart köpte du din?
Jag är också sugen på att köpa en till min Unibody Macbook

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-05-25 22:18
Ursprungligen av William N:

Jag har gjort det på två exemplar. Funkar störtbra. Faktum är att jag har en över. Skicka mig ett PM med ditt telefonnummer.

Har fått några PM nu - måste tyvärr klargöra här (eftersom det inte går att radera gamla inlägg) att den är såld...

Jag beställde en låda med OptiBay som borde landa nästa vecka. Ska ha två själva (en till mig - en till Arvid) och resten säljer vi i 99store tänkte jag!

Blir ett kit med OptiBay + extern USB chassi för Optiska enheten.

Perfekt för den som vill ha dubbla hårddiskar i sin MacBook Pro.

Ursprungligen av Björnström:

Jag beställde en låda med OptiBay som borde landa nästa vecka. Ska ha två själva (en till mig - en till Arvid) och resten säljer vi i 99store tänkte jag!

Blir ett kit med OptiBay + extern USB chassi för Optiska enheten.

Perfekt för den som vill ha dubbla hårddiskar i sin MacBook Pro.

Hur mycket kommer det kosta ungefär?

Ursprungligen av johan_fbg:

Hur mycket kommer det kosta ungefär?

Jag är ju ingen återförsäljare så jag har inga superpriser från leverantören - dom kostade $99 per styck plus frakt etc. Vet inte riktigt hur Digital Inn ska sälja dom (som lösa kits eller förmonterade i nya datorer) så jag får återkomma!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-09-16 23:25
Ursprungligen av Björnström:

Jag är ju ingen återförsäljare så jag har inga superpriser från leverantören - dom kostade $99 per styck plus frakt etc. Vet inte riktigt hur Digital Inn ska sälja dom (som lösa kits eller förmonterade i nya datorer) så jag får återkomma!

Har Digitall Inn dom till salu fortfarande?

Får rulla förbi butiken imorgon och fråga om dom har ett set till min MBP 13"

Ursprungligen av Björnström:

Jag beställde en låda med OptiBay som borde landa nästa vecka. Ska ha två själva (en till mig - en till Arvid) och resten säljer vi i 99store tänkte jag!

Blir ett kit med OptiBay + extern USB chassi för Optiska enheten.

jag hittar inget i onlinebutiken - är dom slut...?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-27 17:26
Ursprungligen av Dalle:

Om man vill köpa en Optibay till sin Macbook, är det bara nätet som gäller då? Eller finns det någon återförsäljare i Stockholm, knappast troligt va?
Finns det någon som har skruvat in en sådan i sin Macbook Unibody/Pro 13"? Är det något man bör tänka på? Tips mottages tacksamt.

Vet att Kullander är "auktoriserad" för att göra det i Malmö iallafall, så kanske inte omöjligt att det finns någon butik i stockholm för ändamålet också.

Paketet landade idag - snabbt, minst sagt!

Ursprungligen av Björnström:

Paketet landade idag - snabbt, minst sagt!

oo spännande! jag satt precis och funderade på att köpa en själv, men att betala 50dollar för att få den levererad känns lite för dyrt, blir kul när ni börjar sälja dem!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-04-30 17:40

Jag har ett extra exemplar i Stockholm som jag gärna säljer till en hugad spekulant. Skicka pm eller mail...

  • Medlem
  • Askersund
  • 2010-05-01 14:06

Någon i Göteborgsområdet som säljer ett exemplar?

jag tänkte beställa optibay från MCE. någon som vill dela på frakt?

Så vart köpte ni dem? Från MCE ?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Så vart köpte ni dem? Från MCE ?

Antagligen. Priserna och frakten stämmer iaf överens med MCE

Köpte en kopia på eBay som fungerar helt enligt plan. Tror jag betalade närmare 300 kronor. Värt att kika upp

1
Bevaka tråden