Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Nyckelringen när jag kör Spotify och Skype

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver hjälp med min Mac som håller på och driver mig till vansinne.

När jag startar Spotify så får jag felmeddelandet:

"Nyckelringen kunde inte hittas för att lagra "mitt_namn"." "Avbryt" eller "Återgå till förval".
Jag väljer Återgå till förval och får då upp rutan "Är du säker på att du vill återställa din nycklering till förvalda värden?" "Nej" eller "Ja"
Väljer "Ja" Då får jag rutan: "Skriv in ditt inloggninsglösenord. Lösenordet kommer att användas til att skapa en ny nyckelring". Skriver in lösenordet och får efter en kort stund upp:
"Nyckelringen kunde inte hittas för att lagra "proxy_pass". Sedan tillbaka till : "Är du säker på att du vill återställa din nycklering till förvalda värden?" "Nej" eller "Ja" och en ond loop fortsätter.

Samma sak med Skype: När jag startar det får jag felmeddelandet "Nyckelringen kunde inte hittas för att lagra ".token.0". "Är du säker på att du vill återställa din nycklering till förvalda värden?" "Nej" eller "Ja"
Skillnaden är att frågan inte kommer upp fler än en gång jämfört med Spotify där den kommer upp i princip hela tiden efter varje låt och gör jag inget val i meddelanderutan fortsätter inte programmet att spela låtar...

Snälla hjälp, blir galen!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-29 11:32

Ta backup på din nyckelring och prova att reparera den.

//Rob

Hade liknande problem med spotify, när den uppdaterade till senaste versionen. Jag löste det genom att öppna nyckelringshanteraren och ta bort allt med spotify, och sen löste sig allt.

Robo-X: Hur tar jag backup på nyckelringen? Vad ska jag gå in på? Hittills kan jag bara hitta till nyckelhanteraren och där finns inte spotify med.

Mikael E: Jag har tagit bort spotify helt och hållet och när jag laddar ner spotify igen så återkommer problemet. Hade växlat mellan spotify och spotify premium samt att jag har haft samma konto på iPhonen. Vet inte om det kan ha skapat nåt konstigt problem.

Tack för era svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-30 19:34

Öppna nyckelringen programmet och kolla i en utav menyer. Där ska det finnas backup och att reparera nyckelringen.

//Rob

Tack så jättemycket Robo-X. Har reparerat nyckelringen två gånger nu och problemet är borta

//shana

1
Bevaka tråden