Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Onödigt stor plats för Chromium

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-29 15:02

Hejsan, har en snabb fråga som jag måste ha svar på. Lite av en slump kollade jag upp storleksordningen på programmen jag har. Till min förvåning ligger Chromium på 758 MB! Wtf, Safari ligger på 45 MB och Firefox på 58 MB ju. Jag känner mig helt blåst för jag fattar inte hur en webläsare kan vara så jävla stort.
Tar tacksamt emot svar på denna fråga.

mvh // Kalle

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-29 23:40

Är inte Chromium en testversion av Chrome, liksom Webkit är av Safari? Då kan jag tänka mig att den inte är optimerad utan innehåller en massa bös. Prova om inte en ny version av Chromium är slankare. Eller ännu hellre om du inte är testare eller utvecklare, använd Chrome.

Enklast är att markera Chromium och välja att visa paketes innehåll från åtgärdsmenyn, går även om man höger-/ctr-klickar på den.

Du verkar ha ett rätt gammalt bygge som jag inte lyckades hitta igen. Jag provade att ta ner senaste bygget och den var på knappt 60 MB vilket känns mer rimligt.

Här har du de senaste byggena, http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-mac/. Tänk på att en av skillnaderna mellan Chromium och Google Chrome är att den senare har inbyggd uppdaterare så du måste själv se till att du har en relativt ny version.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-30 22:03

Tack för svar. har användt mig av chromium updater som är ett separat program som jag kört tidvis men de har förmodligen lagt det åt sidan. Ska kolla upp. Thx!

1
Bevaka tråden