Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knaster/knäppljud när jag bouncar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har spelat in några spår i Logic och lagt resten i Reason via rewire. När jag lyssnar på mitt projekt så låter allt bra men efter att jag bouncar låten så hörs små små knäppljud lite här o där. Kvittar om jag kör med eller utan dithering. Det är inga kanaler som distar i mixen. Vad kan vara fel? Jag blir tokig på detta!!!

Ta en titt på hur själva stereo-mixen du bouncat ser ut, kan ju hända att det klipper lite lite granna, då får du kanske sänka mastern lite. Jag använder själv Audacity för att analysera vågformerna.

Jag har varit med om samma fenomen i alla ljudprogram jag har provat, vare sig det varit Pro Tools eller Cubase, så har det varit precis samma problem som du stött på - förmodligen. Nämligen att det låter fint i programmet, även om stereo-mixen klipper lite, men låter skit när man fört ut materialet - då har det bara varit att sänka antingen ett visst instrument marginellt eller mastervolymen.

Inget i mixen går över nollan och jag har lagt en limiter på mastern som ligger precis under noll db. Det sjuka är att jag startade om datorn och lyssnade på samma bounce och då var det borta. Sen kom det tillbaka igen. Det är något som spökar i MacBooken!

1
Bevaka tråden