Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya MBP 13" - glappiga USB-kontakter?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 15:03

Fick den nya MBP 13" igår. Märkte dock att när man stoppar in något i USB-portarna så är dem liksom "glappiga", samma i båda portar. Är det så på era? Jämförde med en äldre MBP, två generationer gammal och så var det inte på den. Kollegan tyckte heller inte det upplevdes likdant på hans MBP, som är förra generationens.

Ni som har fått era nya MBP: är det lite "glappigt" i era USB-portar?

Med "glappigt", menar du att datorn tappar kontakten med USB-enheten hela tiden?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 15:22

Definera "glappigt" så ska jag prova när jag kommer hem ikväll!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 15:31

Hej,

Nej den tappar ingen kontakt, men den sitter glappigt i porten så att säga! Känns typ som att den är lös!

Inte samma modell iofs, men min nya MBP 15" är det inte alls glappt på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 17:50

Så länge den inte tappar kontakten så är det ju bra. Tycker nästan att USBn i min alu-macbook sitter för hårt.

Min känns väldigt lös och går lätt att röra upp och ned men den har än så länge (5 dagar;) aldrig tappat kontakten. Känns dock lite som en kvalitets grej.

Har också 13"

  • Oregistrerad
  • 2010-05-04 08:34

Mina kontakter är tvärtom väldigt stabila och nästa onödigt "hårda".

Min nya MBP 13" har också rätt "slappa" kontakter.

Min har också detta problem. Blev lite sur nu när jag upptäckte det. Något värt att kontakta apple för?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-04 21:55

Kände precis på datorn här och jo lite "glappigt" är det men kontakt har allt :).

1
Bevaka tråden