Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väskor till iPad

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ska ut och resa och kan inte vänta till svenska lanseringen med att köpa ett fodral
Jag är ute efter en väska, en sleeve, ett skin eller i princip vad som helst som är någorlunda praktiskt. Ni som har iPads vad använder ni för att skydda era iPads?

(helst nåt som går att köpa i Stockholm)

Senast redigerat 2010-04-13 08:16
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-13 08:08

Jaog är väldigt nöjd med Apples egna fodral iPad Case - Apple Store (U.S.)

Det är tillräckligt styvt för att skydda den men samtidigt inte speciellt tjockt och otympligt

Jag har handlat några skin och metall fodral till iPhone och notebooks ifrån PDair Apple iPad, iPhone 3Gs, Motorola DROID Milestone, Google Nexus One, Nokia N97 mini, N900, T-Mobile HTC HD2, HTC HD Mini, BlackBerry Bold 9700, Samsung i8000, Sony Ericsson Vivaz, X10, Luxury Silicone Cases, Accessories, Leather Case, Rubberized
Tycker att de har bra kvalité och frakten ingår alltid i priset på varan. Lev tid på ca en vecka.

Har mejlat lite med pap-accessories, och de kommer att släppa ett iPad-fodral i sin vanliga höga kvalitet om ca en månad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 13:28

Köpte ett belkin sleeve 10 tums som passar perferkt. 145kr på phonehouse. Finns massor olika på webhallen.com oxå. Det kommer funka bra tills mitt apple-case dyker upp.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-14 14:30

Just nu har iPad ett mjukt och snyggt svart fodral i bomull
(=min gamla t-tröja omsydd till iPad) men jag har beställt ett iPad Case som jag hoppas ska komma snart.

Jag har hört att det inte skulle hålla så hög kvalité så jag blir glad nu av att läsa att FreddeB är nöjd med sitt.

Jag har beställt ett sånt här från Griffin.

Det är en skinnhistoria som har looken av en gammal hederlig filofax. På insidan finns det lite plats för kreditkort, körkort osv. Helt ok pris också!

Lasse

Ursprungligen av kongomannen:

Jag har beställt ett sånt här från Griffin.

Det är en skinnhistoria som har looken av en gammal hederlig filofax. På insidan finns det lite plats för kreditkort, körkort osv. Helt ok pris också!

Lasse

Den där var rätt sweet!

Jag beställde det här:

NEW BLACK LEATHER WALLET CASE & STAND FOR APPLE iPAD on eBay (end time 16-May-10 12:59:18 BST)

För £9.65 känns det som ett fynd (fri frakt). Får se hur det är när det kommer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 11:37

Själv så beställde jag en Belkin Pleat Sleeve for iPad från eBay.

Har inte fått den ännu, men den verkar vara schysst. I med plankan i fodralet och ös ner i ryggan, sen är det bara att dra ut!

//Martin

Ursprungligen av kongomannen:

Jag har beställt ett sånt här från Griffin.

Det är en skinnhistoria som har looken av en gammal hederlig filofax. På insidan finns det lite plats för kreditkort, körkort osv. Helt ok pris också!

Lasse

Väldigt bizz och snyggt

Ursprungligen av kongomannen:

Jag har beställt ett sånt här från Griffin.

Det är en skinnhistoria som har looken av en gammal hederlig filofax. På insidan finns det lite plats för kreditkort, körkort osv. Helt ok pris också!

Lasse

Verkligen snyggt fodral!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2010-05-12 21:37
Ursprungligen av kongomannen:

Jag har beställt ett sånt här från Griffin.

Det är en skinnhistoria som har looken av en gammal hederlig filofax. På insidan finns det lite plats för kreditkort, körkort osv. Helt ok pris också!

Lasse

Jag tyckte det var så snyggt att jag också beställde ett. Och det är verkligen kanonfint, välsytt och vad jag kan bedöma av god kvalitet.
Passade även på att köpa ett "Screen Care Kit for iPad" från samma ställe när jag ändå var igång. Ett riktigt bra skärmskydd som ger en matt yta i stället för den högblanka. Samma yta har jag kört på min iPhone i ett par år och den är toppen.

  • Medlem
  • 2010-05-13 09:13
Ursprungligen av kongomannen:

Jag har beställt ett sånt här från Griffin.

Det är en skinnhistoria som har looken av en gammal hederlig filofax. På insidan finns det lite plats för kreditkort, körkort osv. Helt ok pris också!

Lasse

Jag har också beställt ett sånt här. Om ni vill ha en kupong som ger ca 7,50 dollar rabatt, maila killen på.

Chris Pirillo

Jag skrev att jag ville ha en kupong för "Griffin Elan Passport case" och han mailade iväg den snabbt och smidigt.

Alltid sparar man några kronor.

Mvh Anders

Det är helt ok. Välsytt och med bra stoppning, det känns att det ger bra skydd samtidigt som det blir lättare att hålla i. Två nackdelar är att det inte går att sätta iPaden i dockan utan att ta av fodralet, det andra är att micen och switchen för att "låsa" skärmen hamnar bakom "hållarna". För mig är det inget större problem men det kan vara bra att veta.

Lasse

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-05-03 14:03

Verkar ha en del här, iPad

Ursprungligen av FnuX:

Verkar ha en del här, iPad

Bra tips, jag beställer helst inom Sverige (alt. inom EU) - det är alltid enklast så

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-16 16:33

Köpte iPad orginal igår, måste säga att jag gillar det skarpt. Skyddar bra och man kommer åt allt när den är i fodralet så man behöver aldrig ta ut den.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-16 18:20
Ursprungligen av dhanjel:

Köpte iPad orginal igår, måste säga att jag gillar det skarpt. Skyddar bra och man kommer åt allt när den är i fodralet så man behöver aldrig ta ut den.

Hur är materialet på den? Hur känns den?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-16 23:02
Ursprungligen av dhanjel:

Köpte iPad orginal igår, måste säga att jag gillar det skarpt. Skyddar bra och man kommer åt allt när den är i fodralet så man behöver aldrig ta ut den.

Jag har också Apples case och har använt det några veckor nu. Gillar det verkligen, materialet är bra, det glider inte utan ligger bra mot knät. Smidigt och fint också.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-16 21:32

Läderaktig, blir dock rätt lätt smutsig. Men av de som fanns på apple store så kändes denna bäst.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-16 21:37
Ursprungligen av dhanjel:

Läderaktig, blir dock rätt lätt smutsig. Men av de som fanns på apple store så kändes denna bäst.

Det är väl ett Apple case vi snackar om va?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-05-16 22:43

Köpte själv denna, fodral föll mig inte i smaken när det väl kom till kritan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-05-16 22:52

Har beställt apples egna case.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-05-16 23:04

Först tänkte jag söka upp ett fodral med plats för "allt", men insåg att jag ändå har med mig väska med annat jox när jag är på resande fot, därför funkar Apples enkla fodral för mig. Och det funkar dessutom mycket bra.

Hela iPaden är alltid skyddad, förutom att smuts kan komma in mellan glaset och locket när man har den i väskan. Detta kan iofs. avhjälpas med en tygpåse om man tycker det nu är ett problem.
Att den går att vinkla upp är ju en stor fördel.

Det blir absolut lätt smutsigt på utsidan, men lätt att torka av med en fuktig trasa - blir som nytt igen.

Rotationslåsknappen (ett ord för SAOL?) kan vara pillig att komma åt, dock.
Åsså passar såklart inte iPaden i dockan längre...

Jag köpte först en sleeve, men gillade inte att ha iPaden "naken" när jag använder den.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-16 23:12
Ursprungligen av Micke F:

Hela iPaden är alltid skyddad, förutom att smuts kan komma in mellan glaset och locket när man har den i väskan.

Lätt fixat - se till att det är rent i väskan bara

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-16 23:59

Men är inte materialet på Apples case lite som silikon/gummi?

Ursprungligen av fedi-93:

Men är inte materialet på Apples case lite som silikon/gummi?

Nej, det är mikrofiber. Läs själv på Apples hemsida...:

Apple iPad Case - Apple Store (U.S.)

Jag köpte till slut Apples original case. Det var helt okej. Mycket tunnare än jag trodde.

Mest använder jag det i liggande läge där fodralet get lite lutning. Innan var det rätt svårt att skriva på tangentbordet men nu känns det mycket bättre.

Fodralet gör överlag iPaden lättare att hantera.

Dock saknar jag mer än någonsin svenskt tangentbord.

Senast redigerat 2010-05-17 19:41
Bevaka tråden