Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer i nästa iMac - och när kommer den?

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej enligt buyersguide på macrumors börjar det närma sig en uppgradering av iMac. Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Det spekuleras om att det kommer en uppgradering till sommaren redan.
Vad tror ni kommer i en kommande uppgradering av iMac:en?

Själv hade jag velat se ett modernare grafikkort i stil med 5800 serien eller högre.
Kanske lite mer lättåtkomliga usb-kontakter på sidan utöver dem som sitter där bak.
Blueray-spelare hade inte varit fel.
Finns det nån risk att dem släpper en 30" iMac?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-26 16:06

Tveksamt, de som kom i höst blir nog kvar ett tag till.

Jag skulle själv välkomna en uppdatering, men till sommaren känns lite optimistiskt. Först skall ju MacPro uppdateras och sen är det ju iPhone. Apple lär ju släppa nya skärmar också...

Känner som iMac dröjer lite.

Jag skulle vilja se bättre grafik precis som du, samt integrerad CF-kortläsare.

Senast redigerat 2010-04-26 19:56
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 18:23

Då iMacen redan har SD läsare så tror jag inte att ett CF skulle vara aktuellt. Då skulle redan senaste modellerna av Macbook pros som släpptes nu fått det.

Senast redigerat 2010-04-26 19:57

En tråd som handlar om "Vad vill vi se i nästa modell?" är ingen ryktestråd. Därför flyttades den till iMac-forumet.

Nu har jag städat bort det märkliga sidospåret som uppstod här.

Fortsätt nu på trådens riktiga ämne, dvs att spekulera i vad ni tror kommer, och vad ni vill se, i nästa iMac.

/Mod

Ursprungligen av 20hz:

Då iMacen redan har SD läsare så tror jag inte att ett CF skulle vara aktuellt. Då skulle redan senaste modellerna av Macbook pros som släpptes nu fått det.

Håller med, men jag antar att jag är en obotlig optimist i det här fallet.

Eller ja... det är väl inte så att jag tror att det kommer, men jag tycker nog att iMacen har REJÄLT med plats för det och flera (de flesta?) high end systemkameror kör med CF-kort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 20:12
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Håller med, men jag antar att jag är en obotlig optimist i det här fallet.

Eller ja... det är väl inte så att jag tror att det kommer, men jag tycker nog att iMacen har REJÄLT med plats för det och flera (de flesta?) high end systemkameror kör med CF-kort.

Egentligen ganska märkligt att de bara valde SD när man tänker efter. Men jag är glad då jag kör Canon 450D samt Panasonic LUMIX DMC-LX3E som just kör SD.

Angående din frågeställning så är det ingen som vet något. Jag kan bara säga att USB-portar på sidan har jag svårt att se att det blir. Det har inte funnits på iMac sedan iMac G3. Blu-Ray blir det inte heller, det har vi diskuterat till döds här på forumet.

Senast redigerat 2010-04-26 19:56
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 18:07

väntar jag själv på en iMac med bättre CPU. Nästa version ser vi möjlighet att skicka ljud genom hdmi som Macbook Pro modellerna vi fick. Skulle gissa Nvidia kortet ett snäpp vassare än vad som sitter i senaste Macbook Pro samt tillval med en 5k modell av Radeonkorten.

Ingen Blueray, eventuellt USB 3 (tveksamt dock) samt ingen ändring på design och jag tror inte det är dax ännu för en 30".

Senast redigerat 2010-04-26 19:56
Ursprungligen av 20hz:

Nästa version ser vi möjlighet att skicka ljud genom hdmi som Macbook Pro modellerna vi fick.

Det funkar redan nu, alltså på "late 2009" om man har en HDMI-adpater som följer en tillräckligt ny standard.

iMac (Late 2009), MacBook Pro (Mid 2010): HDMI audio doesn't work with some adapters

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-30 16:54
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det funkar redan nu, alltså på "late 2009" om man har en HDMI-adpater som följer en tillräckligt ny standard.

iMac (Late 2009), MacBook Pro (Mid 2010): HDMI audio doesn't work with some adapters

Såg det förut. Trevligt

Jag skulle vilja se bättre cpu som tillval typ HexaCore (Intel-980X) och 5850/5870 grafikkort som tillval eller standard i värstingmodellen av iMac.

Jag vill ha tillbaka en 24" att kunna välja. Var försvann dom?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-03 21:57
Ursprungligen av kalle94:

Jag vill ha tillbaka en 24" att kunna välja. Var försvann dom?

Dem har med tiden växt och blivit 27"...

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-05-09 13:26

Ny iMac på g?

Jag går i tankarna att nu pensionera min macbook och köpa ett monster i form av iMac 27". Enligt macrumors är det evenuellt en update på g med imac. Vad tror ni? Köpa nu eller avvakta en stund till för att se om dom uppdaterar?

MVH

Slog ihop två trådar om samma sak. Sök gärna lite innan ni startar en ny tråd.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-30 11:00

iMac nya modeller ?

Hejsan, kommer det att komma nya iMac modeller framöver ? Ska köpa en och undrar om det är värt att vänta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-30 11:48

Jag tror inte att de uppdateras förrän till hösten, och då blir det nog inga större förändringar. Men avvakta några dagar till, man vet ju aldrig vad Steve har förberett.

Slog ihop med ännu en tråd om samma sak.

Sök innan ni startar nya trådar!

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-07 16:10

Enligt Mac Buyer´s Guide så anges det att "Don´t buy - Updates soon" för iMacen, snackar vi höst då eller redan nu i sommar?

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

När iMacen uppgraderas tror ni Core i5 blir standard, Core i7 för den dyraste och Apple släpper Core 2 Duo helt och hållet?

Vad tror ni gällande grafikkorten? 4850-grafik 256 MB som standard på 21,5 tum, 4850-grafik 512 MB som standard på 27 tum och 5870 1GB som tillval?

Ursprungligen av Ferengi:

Enligt Mac Buyer´s Guide så anges det att "Don´t buy - Updates soon" för iMacen, snackar vi höst då eller redan nu i sommar?

Höst säkert. Brukar komma iMacar på hösten, inte sommaren.

Ursprungligen av Ferengi:

När iMacen uppgraderas tror ni Core i5 blir standard, Core i7 för den dyraste och Apple släpper Core 2 Duo helt och hållet?

Eftersom Penryn-arkitekturen inte kommer ge några nya Core 2-processorer, och eftersom i5-processorn i 27-tummaren inte är särskilt mycket dyrare än Core 2-processorn kan det nog mycket väl bli en ren Nehalem-uppställning av iMacs nästa gång de uppdateras.

Om de vill ha en billig instegsmodell kanske det blir en Core i3 där. Sen Core i5 i resten av modellerna, med Core i7 som tillval.

Det man verkligen får hoppas på till nästa iMac är att även den mindre skärmmodellen (skulle tro att de kommer behålla samma skärmstorlekar) kan få tillgång till ett BRA grafikkort. Nu när apple "satsat" på spel, och steam släppts så borde det inte va nån omöjlighet att apple lägger lite fokus på det. Borde den för övrigt inte komma snart?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-23 09:15

skulle vilja ha plats för en till hårddisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-23 09:37
Ursprungligen av djdisc:

skulle vilja ha plats för en till hårddisk.

Har du sett hur iMacen ser ut inuti?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-23 15:40
Ursprungligen av 20hz:

Har du sett hur iMacen ser ut inuti?

ja det har jag.
whats your point?

Kanske är det detta som kommer? Gammalt rykte som fått nytt liv:

RUMOR: Multitouch iMac set for debut in late summer? | 9 to 5 Mac

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-23 16:05
Ursprungligen av djdisc:

whats your point?

Att det är rätt trångt...

Ursprungligen av Capeman:

Kanske är det detta som kommer? Gammalt rykte som fått nytt liv:

RUMOR: Multitouch iMac set for debut in late summer? | 9 to 5 Mac

Men är det verkligen skärmen man kommer att peka på eller är det denna? Personligen så vill jag inte ha en iMac där man tvingas peka på skärmen, detta förutsatt att Apple inte släpper iCrutches, för det kommer annars bli jäkligt jobbigt för armarna att sitta och peka...

Ursprungligen av Duke:

Men är det verkligen skärmen man kommer att peka på eller är det denna? Personligen så vill jag inte ha en iMac där man tvingas peka på skärmen, detta förutsatt att Apple inte släpper iCrutches, för det kommer annars bli jäkligt jobbigt för armarna att sitta och peka...

Ingen aning, håller med om att det känns konstigt att peka på en skärm på skrivbordet, lite lätt oergonomiskt om man säger så. Vi får väl se, det är ju bara ett rykte... De kanske har löst det på något smart sätt.

Bevaka tråden