Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stereoimbalans på MacBook Pro 15" 2010

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag lyssnar på musik från de inbyggda högtalarna i min nya MacBook Pro så är ljudet något förskjutet till höger. LJudbalansen i kontrollpanelen är som den ska.

Dock så undrar jag om detta verkligen är något fel. Jag har Googlat lite och kommit fram till att det verkar vara så här "by design". MBP har ju tydligen två högtalare plus en "subwoofer" och denna subwoofer sitter nämligen till höger datorn.

Någon som kan kommentera detta och verifiera?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-26 15:07

Aldrig tänk på det förut, men jag gjorde en kontroll. För mig ligger ljudet ungefär mellan F7 och F8, eller kanske tom mellan U och I. Hemskt! (-;

Nej jag tycker inte direkt att det spelar någon roll, vill bara verifiera och kolla så att det inte är något som går att fixa. Går det att fixa så gör jag gärna det men annars så behåller jag hellre min Mac som jag väntat så länge på

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-26 15:25

Det går ju att "fixa" och du har själv nämnt lösningen; balanskontrollen i Systeminställningar. Dra i den tills du upplever att du har ljudet i mitten och glöm sen bort den. Färdigt!

Ursprungligen av shadewind:

Någon som kan kommentera detta och verifiera?

Upplever samma sak på min 15-tums i7 om jag lyssnar riktigt uppmärksamt, men det är inget jag uppfattar som störande.

Hehe... jag märkte det väldigt tydligt. Men å andra sidan är jag ljudtekniker så jag lyssnar väl på ett helt annat sätt än de flesta.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-04-26 16:54

Jag har för mig att det sitter något som ska liknas vid en sub på högra sidan under tangentbordet. Det kan påverka.

Vet inte var jag läst det men har för mig att det är så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 23:08

Jag märker det också väldigt tydligt, riktigt jobbigt faktiskt!

1
Bevaka tråden