Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Belkin N150 Router går ej att låsa

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Belkin Router efter att Netgearens Wifi gått sönder efter overksamhet (gick att reklamera).

Nu till det nya dilemmat. Jag hittar nätverk och internet men när jag i inställningar>nätverk>airport>nätverksnamn(här står det fabriksdefaultnamnet på routern)>avancerat. Här under avancerat vill jag ju döpa om mitt nätverk och ge det lite WPA säkerhet. Har försökt att göra ett nytt och ändrat det som hette belkin XX och i listan över Primära nätverk som kommer upp så syns mina nya namn på nätverket. Men när jag går ur så heter fortfarande nätverket Belkin XX och har ingen säkerhet(låssymbol).

Gör jag nätverksändringar via den webbaserade routerloginen så får jag nätverket att byta namn och ge WPA säkerhet i nätverksinställningarna men då helt plötsligt så kommer jag inte ut på internet utan det är bara airporten som fungerar. Det känns som det är någon krock här mellan de olika ställena som man kan ställa in sitt nätverk.

Hur ska jag göra för att "låsa" mitt nätverk? Nu är det helt öppet.

:marcus:

Gör de inställningar du vill på din router i det webb-baserade gränssnittet. Det är där du gör alla dina ändringar för din router. (namn och säkerhet t.ex.) Sedan får du i din Mac välja det nya nätverket(lättat via drop-downmenyn i menyraden), och sedan välja vilken typ av säkerhet du angav i din router, skriva in lösenord så ska det rocka på..

Hoppas du förstår min taskiga förklaring..

//Stefan

Tack för den stefan....!

...sedan skall man inte bli förvånad, kanske efter ett år eller två, om inställningarna inte längre "hugger" i routern. Då är den paj och bara till att skaffa en ny...

1
Bevaka tråden