Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använda Automator till konvertering från Pages till Word?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Kan någon av er hjälpa mig, är ny mac användare och försöker lära mig automator. Jag vill konvertera samtliga mina pages filer till word filer, har läst guider online men fastnar på samma steg--> ingen av guiderna talar om hur man faktiskt hittar till där man faktiskt konverterar. Jag har sökt fram de pages filer som ska konverteras men kommer inte längre.

Hur hittar man detta?

Korspostning (dvs samma inlägg i flera trådar) är inte tillåtet på forumet. Du hade ställt samma fråga i en annan tråd. Det inlägget är raderat nu.

/Mod

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-04-25 19:10

Ursäkta en liten dum(!) fråga bara: om du är ny på Mac, hur kommer det sig att du har så många Pages-filer [redan] som måste konverteras till Word? För Pages finns ju bara till Mac (vilket du inte kan ha använt förrut?) så jag undrar bara om inte frågan är ställd åt fel håll?

Men antagligen har jag fel i allafall...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-25 20:51

Bra fråga. Kollade precis i Automator, men jag har inte det blocket som du visar i bilden. En liten grej dock: det blocket konverterar Word dokument till andra format, inte på andra hållet.

Ursprungligen av shandar:

Bra fråga. Kollade precis i Automator, men jag har inte det blocket som du visar i bilden. En liten grej dock: det blocket konverterar Word dokument till andra format, inte på andra hållet.

Ja jag vet, men jag hoppades att så länge jag hittade själva den funktionen så skulle jag kunna göra det omvänt, men problemet är ju att jag inte ens hittat den "funktionen"

(Jag har haft mac i 2månader) Jag är en helttidsstudent, skriver alla mina föreläsningar i ordbehandlingsdokument. Jag har nu skaffat office eftersom jag hade det på min pc laptop innan och trivs bättre med det än pages. Därav min fråga:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-25 23:38

kolla här om du blir klokare:

Pages FAQ: I have one thousand Pages documents to give to someone with Windows. How do I convert them all?

Står om nyare versioner av Pages i kommentarerna

Ursprungligen av Tangen:

kolla här om du blir klokare:

Pages FAQ: I have one thousand Pages documents to give to someone with Windows. How do I convert them all?

Står om nyare versioner av Pages i kommentarerna

ok tack för tipset ska försöka mig på detta!

1
Bevaka tråden