Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan Safari logga hur mycket man surfar?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Kan man se statistik på hur mycket datatrafik som man surfar för i safari??

//Patrich

Ursprungligen av patrich.k:

Kan man se statistik på hur mycket datatrafik som man surfar för i safari?

Safari finns på många olika plattformar...

Pratar vi om dator (Mac? Win?) eller iPhone?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Safari finns på många olika plattformar...

Pratar vi om dator (Mac? Win?) eller iPhone?

Gör det någon skillnad? Jag har i alla fall inte hittat någon sådant funktion i någon Safari men jag kan ju ha missat den. All trafik kan man ju oftast se, i Mac OS X gör man det från Aktivitetskontroll, men inte per program.

Förlåt skule specat mig...

på Mac Tiger 10.4.11

Vet att man kan se det i sin iphone men inte hittat på datorn...

Ursprungligen av patrich.k:

på Mac Tiger 10.4.11

Ursprungligen av patrich.k:

...det handlar om att jag skall teckna nytt internetabonnemang...

Det handlar alltså om mobilt bredband, eller?

Tänk då på att om du ska köra via en USB-dongle så måste du nog uppgradera från 10.4 till 10.5. Många (alla?) operatörer kräver minst 10.5.

Kolla systemkraven här t.ex:
Inställningar

det handlar om att jag skall teckna nytt internetabonnemang och tänkte kolla upp hur mycket trafik jag behöver, det påverkar juh priset...

så då ville jag se om det loggas hur mycket datatrafik per månad man använder...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-04-24 16:50

Men då är ju inte frågan hur mycket Safari-användandet genererar, utan hela burken. Och det ser du ju i Aktivitetskontroll som Marcus K tipsar.

Om vi går till det jag förstår att trådskaparen, och jag också, är intresserad av

Finns det något program som mäter hur mycket trafik (upp och nerladdning) man använder tex under en månad? Gärna för 10.4 som trådskaparen har eller 10.5 som jag kör.

i aktivitetskontrollen ser man väl bara hur mycket som använts sedan man startade datorn? Eller har jag missat någon finess

Vore intresserad av att mäta under en period för att se om det är idé att ersätta det fasta bredbandet med ett mobilt.

PS
Mobilt bredband från Telia, Glocalnet och Comviq fungerar med 10.4. Eller gjorde det i julas i alla fall

Här är ett exempel:
SkoobySoft - Skooby Utilities

Och här finns fler:
network meter mac - Google-sökning

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här är ett exempel:
SkoobySoft - Skooby Utilities

Tackar, precis vad jag sökte

Tack!
Visste inte vad jag skulle googla på ... det jag testade funkade inte

1
Bevaka tråden