Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ang batterianvändning på ibook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ska man använda sig av batteriet på en ny ibook... ska den alltid va ipluggad när man är hemma eller kan man köra "bärbart" så mycket man vill utan att prestandan drabbas av det... ge lite tips

Om det spelar någon roll vet jag egentligen inte men jag brukar ladda upp batteriet fullt och sedan köra det helt i botten. Detta brukar jag göra ca 5-6 ggr med nya batterin.

Sen ågnar jag bara på. Vill jag att datorn skall vara bärbar så är den det, oavsätt vad procentenhalten visar uppe i menyn.

Min sambo kör iBook (vita) och hennes batteritid har sjunkigt till ca 2 timmar efter ca 2000 laddningar.

Om du har täcknat en AppleCare försäkring får du ett nytt batteri när ditt gamla blir sämre, helt gratis av Apple.

Enligt Apple bör man kalibrera batteriet ungefär var annan månad. Det görs genom att man laddar ur batteriet "helt", dvs tills datorn går ner i vila på grund av att det inte finns mer kräm att driva den med. Sen är det bara att lämna strömkabeln i tills batteriet är fullt på nytt.

Märkt att man kan ställa in strömförsörjningen själv... alltså sätta en för nätadaptern och en för batteri med reducerad processorhastighet osv.. problemet är att inställningarna inte sparas.. och så skulel jag vilja att datorn kännde själv om den kör på batteri eller nätadapter och själv väljer de inställningar man valt
Hur ska man ställa in Precious?

Sen tror jag att det bara är att köra... får man sämre batetritid om nåt år så är det väl bara att köpa ett nytt batteri a 1000

1
Bevaka tråden