Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt iTunes kopierar låtar fast jag kryssat ur boxen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sala
  • 2010-04-24 01:04

Hittade inget om det här så jag antar att det kan vara ett nybörjar problem:

När man drar och släpper låtar från en viss plats i finder till iTunes, dvs importerar musik, så kopierar det låtarna till sin egen mapp som finns under: användare/musik/iTunes/Itunes media/Lägg automatiskt till i iTunes

problemet är att jag kryssat ur denna funktion under inställningar, då jag finner det totalt onödigt att ha två uppsättningar av mitt musikbibliotek på datorn, men itunes vägrar ändå lyda order kort sagt. Nu finns istället en ytterliggare mapp i iTunes Media som heter kort och gott Music, däri allt istället hamnar.

Vad kan jag göra för att få det att förstå att jag bara vill ha låtarna på de ställen dom ligger på just nu och inte kopiera musiken till sin egen mapp? Jäkligt less på det eftersom det bara tar upp massa onödigt ledigt utrymme.

Tacksam för snabba svar

/J

  • Medlem
  • Sala
  • 2010-04-24 03:08

Den tråden handlar om en windows dator och presenterar dessutom ingen lösning.

Bägge alternativen är urkryssade.

/J

  • Medlem
  • Sala
  • 2010-04-24 03:12

Problem solved!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-04-24 06:59

Vore kul att få veta hur du löste det hela.

  • Medlem
  • Sala
  • 2010-04-24 13:00

Det var helt enkelt en klen miss från min sida, läste i ett nummer av MacWorld att om man höll in alt-tangenten samtidigt som man drog över filerna så kopierades inte filerna till iTunes eget bibliotek. Så var självklart inte fallet utan jag måste ha läst fel. Tvärtom

1
Bevaka tråden