Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musen fryser, vad göra?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en iMac 24' inköpt i augusti eller september. Ibland, kanske var 10e minut fryser musen till ett par sekunder. Ingen katastrof men sjukt irriterande! Är det någon som haft samma problem eller vet vad man kan göra åt det. Muser till datorn är standarnmus, med sladd. typ apple mouse tror jag den kallas på hemsidan. Man kan ju inte längre ringa på supporten som jag fattar så jag hoppas ni kan hjälpa mig!

Tacksam för svar! Mvh Rasmus

har faktiskt inte en aning, men fick verkligen lägga band på mig för att inte komma med en massa dåliga skämt om vad man ska göra om någon fryser om musen

Kan det vara någon drivrutinsgrej? provat att byta usb-port? kollat aktivitetshanteraren och sett något konstigt där?

(alternativt stoppa in musen i en lovika-vante så kanske den blir varm) jaja kunde inte låta bli helt)

Haha, jag kanske skulle ha formulerat mig annorlunda... Problem med kall mus är en annan typ av problem. Tillbaka till datorn. Jag har provat att byta usb port (faktiskt att byta mus också, jag har 2 st likadana) I aktivitetshanteraren hittar jag inte heller något konstigt och det känns inte som det borde vara någon drivrutingrej eftersom musen kom som standard till datorn. Någon annan som har några förslag?

Ingen annan som haft samma problem eller har förslag vad man kan göra?

1
Bevaka tråden