Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt problem med Flash i Firefox

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-22 10:37

Använder en MBP 13" (Late 2009), fullt uppdaterad 10.6.3.

Det som helt plötsligt har skett är att det inte reagerar på klick. Ett exempel, om jag är på en site som har ett Youtube-klipp embeddat på sidan så har det ju en större playknapp mitt i videofönstret. Precis som det ska vara. Men, jag kan inte klicka på den för att starta klippet...den reagerar inte. Jag får hålla på och fippla med singel-, dubbel- och trippelklick för att till sist lyckas starta klippet. Samma sak gäller om jag vill spola i klippet, det strular på exakt samma sätt.

En annan sajt jag brukar vistas på har en annan Flash-funktion inbyggd, där man med musen kan flytta på objekt inom en begränsad yta. Vart och ett av dessa objekt har egenskaper som ska synas till höger i fönstret när jag har musen över ett av objekten. Nu syns inget av dessa egenskaper vid mouseover längre. Jag är tvungen att markera ett av objekten för att se dessa egenskaper, t o m klicka två gånger på objektet för att det ska markeras.

Vad kan ha skett? Vad gör jag åt detta?

Ge gärna exempel på en sajt där du har problem, så att vi andra kan prova.

När uppstod problemet? Kan du sätta det i samband med någon uppdatering t.ex?

Vilken version av Firefox har du?

Vilken version av Flash Player har du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-22 13:07

Exempel på sajt : Sweet docking station signals death of desktops | DVICE

Problemet kan ha uppstått för några dagar sedan, efter att jag installerade en uppdatering som Programuppdateraren stod och hoppade på.

Firefoxversionen jag kör är 3.6.3.

Flashversionen i FF är 10.0.42.

Ursprungligen av zinned:

Flashversionen i FF är 10.0.42.

Aktuell version är 10.0.45.2. Prova att installera den först, och återkom om felet kvarstår.

Berätta gärna också vilka plugins/extensions du har i Firefox. Någon typ av "Flash-blocker", kanske?

Jag har exakt samma problem och kör FF 3.6.4

1
Bevaka tråden