Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur synkar man mappar från Mac Server till MB?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har ett litet problem. Mitt nätverk ser ut som följande:
Server: Mac mini server och 2 st bärbara MacBook Pro.

Det är så att jag har en mapp på min server som jag skulle velat synka med mina resterande datorer. Dvs. att när jag gör en ändring i min mapp på servern så synkar den automatiskt mappen till mina båda MacBooks. Är detta möjligt och i så fall hur gör man?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-04-21 07:35
Ursprungligen av wrath_child:

Hej

Jag har ett litet problem. Mitt nätverk ser ut som följande:
Server: Mac mini server och 2 st bärbara MacBook Pro.

Det är så att jag har en mapp på min server som jag skulle velat synka med mina resterande datorer. Dvs. att när jag gör en ändring i min mapp på servern så synkar den automatiskt mappen till mina båda MacBooks. Är detta möjligt och i så fall hur gör man?

Om du inte vill använda dropbox eller idisk så bör du väl kunna bara dela ut din mapp? Annars går det skriva med appelscript som gör att det synkas.

Dropbox funkar bra tycker jag, dock så vill jag kunna använda mig av min server som står och går för att få upp lagringskapaciteten utan att behöva betala mer för det.

Mappen är utdelad i nätverket. Jag vill, på något sätt, göra så datorerna automatiskt synkar innehållet i resp. mapp då jag med största säkerhet annars kommer att glömma det. Det här med applescript låter avancerat?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-21 21:59

Det finns flera program du kan använda för synkning. Sökt på Google?
http://www.google.se/search?q=syncing+macs&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en&client=safari

Om du känner dig nördig så går det alltid att använda rsync
rsync(1) Mac OS X Manual Page

1
Bevaka tråden