Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför HP-reklam på ett Mac-forum?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HP Pavillion, vill jag se den reklamen när jag går in på 99.se?

Jag fattar inte riktigt vad trådens syfte är, men borde inte det här ligga under Feedback istället? Och har vi inte diskuterat det här någon gång tidigare...? Det känns som det...

Tror det diskuterades i denna tråd.

Ursprungligen av Hagelin:

Tror det diskuterades i denna tråd.

Ja, men det mesta HP-snacket har raderats från den tråden. Det spårade ur till att handla om själva HP-datorn och dess utseende och funktion, och inte om annonsen på forumet.

Så jag stänger inte den här tråden. Vill ni diskutera varför det finns HP-annonser på ett Mac-forum, så varsågoda...

Men jag har iallafall flyttat tråden från Loungen till Feedback där den hör hemma.

Och jag har förtydligat rubriken lite också.

/Mod

Senast redigerat 2010-04-20 11:02
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-20 10:58

Det är väl inte så himla konstigt?
Här finns tusentals datorintresserade människor och många av dom använder säkert både mac och pc - eller hänger kanske här just för att få svar på om dom skall välja mac eller pc. Datorn i annonsen påminner dessutom väldigt mycket om en Macbook Pro så för vissa kan det säkert vara ett alternativ.
Personligen tycker jag dock utformningen av annonsen känns lite B (kraftigt uppdragna bilder vilket resulterar i att dom blir kraftigt lågupplösta - som sedan viks ihop på ett icke så snyggt sätt), men det är en helt annan femma

Jag tror den finns här för att de betalar för annonsplatsen. Pengar kan vara bra att ha när man driver en sida som denna.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-20 12:30
Ursprungligen av Per Fogelberg:

Jag tror den finns här för att de betalar för annonsplatsen. Pengar kan vara bra att ha när man driver en sida som denna.

Precis. Anser HP att det är värt att satsa pengar här så är det bara att tacka och ta emot.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-04-20 13:55

och ingen har förstås reflekterat över att det är tailsweep som ligger bakom. De säljer in annonser på bloggar och forum runt om. Annonsören bestämmer vart de vill att annonsen skall synas. Ex vis: På datorrelaterade forum..och det är väl detta... Tror knappast att Tailsweep kategoriserar så hårt som Win/OSX. HP satsar alltså inte pengar riktat till 99.se, utan för en kampanj som skall visas x antal klick eller x antal dagar på x antal webbplatser.

1
Bevaka tråden