Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande och ständiga frågor om fontåtkomst?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-04-16 11:47

Hej,

Jag har ett problem sen ett par månader tillbaka med en dialogruta som ständigt dyker upp varje gång jag startar Firefox och Safari. Dialogrutan frågar om jag vill ge programmet tillstånd till att använda olika typsnitt, allt från P22Cezanne till Frutiger. Det hjälper inte att jag klickar "Do not ask me again for Firefox", frågan kommer ändå upp nästa gång jag startar programmet.

Jag har försökt med att tömma cachen och återställa programmet, kört Cocktail med allt vad det innebär - men det hjälper lik förbannat ej!

Någon som har en idé på hur man slipper dessa irriterande frågor?

/J

Kanske det blivit något fel med behörighetetsinställningarna för dessa typsnitt. Har du provat att reparera skivbehörigheter med skivverktyg?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-04-16 20:59
Ursprungligen av M. Sundbom:

Kanske det blivit något fel med behörighetetsinställningarna för dessa typsnitt. Har du provat att reparera skivbehörigheter med skivverktyg?

Ja jag gjorde det via programmet Cocktail, men det hjälpte inte

Har du någon extern hårddisk eller usb-minne som du döpt till "PocketDrive"?

När du tömde cachen och återställde programmet, hur gjorde du då? Återställde du direkt i programmet eller kastade du alla preferences-filer tillhörande Firefox som programmet skapar och gjorde en nyinstallation av programmet?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-04-19 14:05
Ursprungligen av Mikael E:

Har du någon extern hårddisk eller usb-minne som du döpt till "PocketDrive"?

När du tömde cachen och återställde programmet, hur gjorde du då? Återställde du direkt i programmet eller kastade du alla preferences-filer tillhörande Firefox som programmet skapar och gjorde en nyinstallation av programmet?

Ja min externa firewire-drive heter PocketDrive. Jag tömde cachen via browsern och har även provat med Cocktails inbyggda variant.

Det verkar som fler har liknande problem, se t.ex. här och här.

Ingen bekräftad lösning ännu, men någon föreslår att bygga om Spotlight-indexeringen.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-04-19 14:58
Ursprungligen av M. Sundbom:

Det verkar som fler har liknande problem, se t.ex. här och här.

Ingen bekräftad lösning ännu, men någon föreslår att bygga om Spotlight-indexeringen.

Hmm...skönt att höra att man inte är ensam i båten. Ska prova med att bygga om Spotlight-indexet.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-04-19 15:26

Spotlight-tipset funkade tyvärr ej

1
Bevaka tråden