Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fodral till PB12" - tips på bra webbutik - helst EU!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-16 16:54

Som ni ser på rubriken ... Jag vill köpa nytt fodral till min Powerbook 12". Har letat på Dustin, Macoteket och AS. Finns fler svenska butiker med dessa prylar? Eller finns utländska du kan tipsa om?

Ser fram emot dina tips!

Mvh.

Ricard

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-18 00:22

... inte ett enda tips från denna community?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-18 00:31

Du får leta på loppis eller nåt överskottslager. Det är väl 4 år sedan PB 12 slutade tillverkas.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-18 02:10

Tack Mija.

Någon annan?

Google? "12 laptop fodral" resulterade bland annat i denna:
Crumpler The Gimp 12" - Black - Megastore.se

Finns tydligen en hel skrälldus hos Megastore (av alla ställen!), så något borde nog passa en gammal tolvtummare. Eller varför inte sätta ut en annons under Köpes här på forumet?

Kolla upp måtten på den och kolla med huzzk.com
De har en del coola saker, du kanske kan hitta ngt som är bra i passform iaf.

Glöm sedan inte att vi är ett forum, med allt vad det innebär.
Att titta in och hosta om "Verkligen ingen som vet?" gör bara folk sura och irriterade.
Vi hjälper gärna till, men ingen vill bli provocerad till att säga ngt.
Kan vi så kan vi.

  • Medlem
  • 2010-04-18 20:20

Är du intresserad har jag ett trevligt fodral som en gång användes till min iBook 12. De är väl ungefär lika stora, så ska nog fungera ok tror jag!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-19 11:08

Henke: Tack! Har du ngn bild på det?
Goflorp: tack för tipset om huzzk.com! Om du blir provocerad av att jag undrar om det inte finns någon info om vart man kan hitta det jag söker bland alla erfarna här, så får du bli det. Jag är verkligen inte en otrevlig person men den kommentaren var det enda som fram tills dess är provocerande i denna tråd. Med det sagt; tack för tipset på huzzk!

  • Medlem
  • 2010-04-19 12:50
Ursprungligen av Ricard:

Henke: Tack! Har du ngn bild på det?

Såg att jag faktiskt hade två fodral, dels ett Tucano Slim-fodral, finns på följande site: https://www.maccentre.com/product_info.php?products_id=378&osCsid=189deb222378c1c1bd7f1b1a2fd061e2

Sedan även ett mycket trevligt inCase fodral, se bifogade bilder.

Verkar det intressant är du välkommen att maila mig på henrik"snabela"hagemark.com

Ursprungligen av Ricard:

Henke: Tack! Har du ngn bild på det?
Goflorp: tack för tipset om huzzk.com! Om du blir provocerad av att jag undrar om det inte finns någon info om vart man kan hitta det jag söker bland alla erfarna här, så får du bli det. Jag är verkligen inte en otrevlig person men den kommentaren var det enda som fram tills dess är provocerande i denna tråd. Med det sagt; tack för tipset på huzzk!

Ingen som sagt att vare sig är dum, dålig eller otrevlig.
Men ibland när trådskaparen kommer in efter ett dygn och skriver typ "är det ingen som kan" så blir många irriterade. Det är bara ett välment tips - inget hack.

Hoppas det löser sig, antingen med de väskor som Henke har eller t ex på huzzk.com
Huzzk är bra, men de tar tid på sig från "Kommer snart" tills de får lanserat.
Huzzk GT (bildäcket) för 13" nya MB Pro har de lovat "kommer snart" i sex månader nu.
Det de har i lager får de leverat på ett par dgr.

Senast redigerat 2010-04-19 15:38
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-19 14:11

Ok Goflorp. Tack för tips på alla plan!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-19 14:11

Henke: jag suger på den lite så hör jag av mig om jag är intresserad. TACK!

1
Bevaka tråden