Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beskära PDF-filer utan att använda Acrobat

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-04-17 06:28

Hej,

Jag har ett enkelt behov, nämligen att beskära PDF-filer i nederkant något. Mac's Preview kan inte hjälpa då filen är skyddad. Jag vill inte investera i Acrobat professional bara för ett så enkelt behov.

Någon som vet ett program som kan göra detta?

Spara som jpg och beskära bilden
ev spara igen som pdf

Är filen skyddad för ändring så lär väl inte Acrobat kunna göra det om jag förstått det rätt

Det stämmer, om filen är lösenordsskyddad så kräver Acrobat att man anger lösenord.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-04-17 08:36

inte lösenordsskyddad, jag kan bara se i apples inbyggda förhandsvisning att valet beskär är grått, dvs inte tillgängligt

Helst skulle jag vilja slippa spara om i andra format

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-17 09:33

Du kan väl bara markera det du vill ha med, trycka Kringla-C och sen trycka Kringla-N, eller?

EDIT: Valet Beskär är väl alltid grått så länge man inte har nåt markerat.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-04-17 13:19

jag vill inte skapa en skärmdump, utan bara beskära PDFn med 2 cm nedifrån. allt annat lika (format osv). i acrobat är det enkelt, men det är dyr investering för ett så enkelt handgrepp

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-17 15:39
Ursprungligen av erli:

jag vill inte skapa en skärmdump, utan bara beskära PDFn med 2 cm nedifrån. allt annat lika (format osv). i acrobat är det enkelt, men det är dyr investering för ett så enkelt handgrepp

Markera i så fall allt du vill ha kvar och tryck Kringla+K.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-04-17 18:35

Så enkelt att man blir häpen. Tack!

1
Bevaka tråden