Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPads lagerstatus

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lagerstatusen på iPad är sa gott som obefintlig i hela USA. Samtliga modeller är slut i alla fyra butiker på Manhattan och via Apple Store på nätet är leveranstiden 5-7 arbetsdagar. Det kommer in enstaka iPads i butikerna varje dag, men långt ifrån att täcka upp efterfrågan.

BestBuy har enstaka iPads kvar i mindre städer, men även det lagret kommer ta slut inom kort.

Källa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-13 16:59

Japp intresserad av källan.
Intresserad av om du vet om det kommer lossna snart eller fortsätta vara lika dåligt närmaste veckorna?

Jag var i butiken på 5th Ave när jag skrev nyheten. Så personalen på Apple, samt kan du kolla Best Buys lagerstatus på webben.

Har inga uppgifter om när det kommer fler. Som vanligt är Apples personal förseglade med munkavel.

Kanske vi ska köra lite standard nyhetskritik.

1. Detta handlar om ett fåtal butiker i en stad där hysterin över Ipad varit som störst. Manhattan representerar inte "hela USA."
2. "Samtliga modeller" dvs standard Ipad med 16, 32 eller 64gb hårddisk. Ipad 3G kommer inte ut förrän slutet av denna månad.
3. Lagerstatus från Best Buy som går att kolla via nätet visar endast nätbutikens lagerstatus. Vad de olika butikerna runt i landet har i lager får man inte reda på om man inte ringer dit personligen.

Sammanfattning: "Lagerstatusen i flertalet butiker har plötsligt sinat i väntan på nya leveranser" vore en mer lämpad rubrik.

Det är sant att butiker har dåligt med Ipads just nu. Exempelvis Best Buy i Tiffany Springs, KC har slut på Ipads. Ny leverans väntas nästa vecka onsdag eller torsdag så om man är sugen på en Ipad så är man nästan garanterad en om man ramlar in fredag. Passligt till helgen

/Os.

Ursprungligen av osoderlund:

3. Lagerstatus från Best Buy som går att kolla via nätet visar endast nätbutikens lagerstatus. Vad de olika butikerna runt i landet har i lager får man inte reda på om man inte ringer dit personligen.

Jag vet inte, men följande text på bestbuys hemsida gör ju gällande att man får veta om varan finns i butiken eller inte.

Citat:

Please Note: Important Information for Checking Stock in Stores online
Products that are AVAILABLE at a specific store will show the store name in bold (ex. Rockville MD).
Products that are UNAVAILABLE at a specific store will show the store name and address grayed out.

Ursprungligen av osoderlund:

Kanske vi ska köra lite standard nyhetskritik.

1. Detta handlar om ett fåtal butiker i en stad där hysterin över Ipad varit som störst. Manhattan representerar inte "hela USA."
2. "Samtliga modeller" dvs standard Ipad med 16, 32 eller 64gb hårddisk. Ipad 3G kommer inte ut förrän slutet av denna månad.
3. Lagerstatus från Best Buy som går att kolla via nätet visar endast nätbutikens lagerstatus. Vad de olika butikerna runt i landet har i lager får man inte reda på om man inte ringer dit personligen.

1. Jag har kontakter på flera platser i USA och alla säger att det är slut och att det vore ganska logiskt att om Apple har problem med att skeppa enheter till sin flaggskeppsbutik i NY, vilken är prioriterad, ser det förmodligen mörkt ut i resten av landet. Personalen har även nämnt att det är leveransproblem till butikerna. Dom säger att efterfrågan är mycket större än vad dom klarar av att leverera.

2. Samtliga modeller som finns på marknaden. Det är väl ganska självklart att det inte finns något lager av en produkt som inte existerar än?

2.2 Det finns ingen hårddisk i iPad. Datan lagras på flash-baserat minne.

3. Om du kollar en gång till på deras sida kan du hitta lagerstatus för butikerna.

Ursprungligen av johannes.roth:

1. Jag har kontakter på flera platser i USA och alla säger att det är slut och att det vore ganska logiskt att om Apple har problem med att skeppa enheter till sin flaggskeppsbutik i NY, vilken är prioriterad, ser det förmodligen mörkt ut i resten av landet. Personalen har även nämnt att det är leveransproblem till butikerna. Dom säger att efterfrågan är mycket större än vad dom klarar av att leverera.

2. Samtliga modeller som finns på marknaden. Det är väl ganska självklart att det inte finns något lager av en produkt som inte existerar än?

2.2 Det finns ingen hårddisk i iPad. Datan lagras på flash-baserat minne.

3. Om du kollar en gång till på deras sida kan du hitta lagerstatus för butikerna.

Tack för denna förklaring! Mitt inlägg var både tanklöst och oprofesionellt.

Jag ber om ursäkt, tar min snuttefilt och går och utmanar grannen i Pokemon.

/Os.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-15 07:01
Ursprungligen av osoderlund:

Kanske vi ska köra lite standard nyhetskritik.

1. ... i en stad där hysterin över Ipad varit som störst.

/Os.

Har du källa på det?

Ursprungligen av osoderlund:

Kanske vi ska köra lite standard nyhetskritik.

1. Detta handlar om ett fåtal butiker i en stad där hysterin över Ipad varit som störst. Manhattan representerar inte "hela USA."
2. "Samtliga modeller" dvs standard Ipad med 16, 32 eller 64gb hårddisk. Ipad 3G kommer inte ut förrän slutet av denna månad.
3. Lagerstatus från Best Buy som går att kolla via nätet visar endast nätbutikens lagerstatus. Vad de olika butikerna runt i landet har i lager får man inte reda på om man inte ringer dit personligen.

Sammanfattning: "Lagerstatusen i flertalet butiker har plötsligt sinat i väntan på nya leveranser" vore en mer lämpad rubrik.

Det är sant att butiker har dåligt med Ipads just nu. Exempelvis Best Buy i Tiffany Springs, KC har slut på Ipads. Ny leverans väntas nästa vecka onsdag eller torsdag så om man är sugen på en Ipad så är man nästan garanterad en om man ramlar in fredag. Passligt till helgen

/Os.

Rubriken är "Ipads lagerstatus" och den säger bara att "lagerstatusen på iPad är sa gott som obefintlig i hela USA" och jag ser ingen större skillnad mellan detta och att säga att "den sinat i flertalet butiker i väntan på nya leveranser"

Och som andra har sagt - givetvis så gäller detta bara "WLAN only" modellerna eftersom det är de enda som finns just nu men det tror jag att de flesta som besöker 99 är väl medvetna om.

Dessutom om du kör med källgranskning av nyheter gör det då korrekt och inte på samma sätt som de flesta kommentarer på IDG, AB eller liknande - ha dina egna fakta rätt - hårddisk?

Ipadens lansering är uppskjuten utanför USA med en månad, pga av stor efterfrågan i USA.

Usch, usch!

Ursprungligen av Renegade:

Ipadens lansering är uppskjuten utanför USA med en månad, pga av stor efterfrågan i USA.

En källa är väl alltid trevligt...

Over 500,000 iPads Sold, Apple Delays International Delivery until May - Mac Rumors

  • Medlem
  • 2010-04-14 22:19

Jag var inne i sondags i appleStore San Francisco och da var alla Ipads helt slut. Men dom far in en laddning varje dag, sa jag var dar pa mandag vid lunch och da hade dom alla storlekar inne.

Slutade med att jag kopte 2 Ipads.

  • Oregistrerad
  • 2010-04-15 12:35

Ska till USA nästa vecka, först blir det att kolla läget i San Francisco, hittar jag inget där får jag väl åka ner till Cupertino och fråga Steve himself

Sen drar jag till NY, kommer bo ett stenkast från Central Park och Apples butik på 5:th.

Kan rapportera Om någon är intresserad att ta en öl i NY så hojta till

Jag har nu raderat hela sidospåret om huruvida varje stat i USA utgör en större marknad än EU.

Min officiella motivering till raderingen är att det inte har speciellt mycket med den här trådens ämne att göra.

Att det sedan är siffror som är helt uppåt väggarna tokiga är ju också en liten anledning till raderingen.

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har nu raderat hela sidospåret om huruvida varje stat i USA utgör en större marknad än EU.

Min officiella motivering till raderingen är att det inte har speciellt mycket med den här trådens ämne att göra.

Att det sedan är siffror som är helt uppåt väggarna tokiga är ju också en liten anledning till raderingen.

/Mod

Good call.

pillade på en ipad idag. cool pryl måste jag säga

  • Oregistrerad
  • 2010-04-24 02:40

Pillade på en i San Francisco (Nära Union) i veckan, var lite för tung för mig. Dom hade fått in massa, var en liten kö och ett par lyckliga ipad ägare gick ut ur butiken.

Nu bor jag i NY bara ett par blocks från 5:th och fungerar på att gå in o kolla läget i butiken i morgon om jag orkar.

Ursprungligen av studiox:

Pillade på en i San Francisco (Nära Union) i veckan, var lite för tung för mig. Dom hade fått in massa, var en liten kö och ett par lyckliga ipad ägare gick ut ur butiken.

Nu bor jag i NY bara ett par blocks från 5:th och fungerar på att gå in o kolla läget i butiken i morgon om jag orkar.

visst var den tyngre än vad man trodde... iofs leder det väl till att man är mer försiktig med den.
Känns större än min netbook på 10,1 tum... är väl en synvilla pga att det inte finns ett tangentbord...

Man vill ju ha en... men har precis "switchat" o beställt en MBP så plånboken får vila lite om du inte köper med dig ett par exemplar därifrån

  • Oregistrerad
  • 2010-04-25 02:23

Har inte riktigt bestämt mig. Kanske köper en för skojs skull, köper jag flera finns ju risken att jag måste tulla för skiten

Tull, tull!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2010-04-26 19:49

Någon uppdatering av lagerstatus? Ska eventuellt till USA nästa vecka för att arbeta och är sugen på att köpa en.

kollat 3 i San Francisco med omnejd (Union plus 2 norr om bron) finns inga än...

Ringde till Apple Store Country Club, Kansas City tidigare idag.
De skulle släppa Ipad 3G fredag denna vecka 17:00. Kan tänka mig att de får in några standard Ipads på samma gång.

Tror jag ska ställa mig i kö och ta hem en 3G

/Os.

  • Oregistrerad
  • 2010-04-27 12:27
Ursprungligen av creability:

kollat 3 i San Francisco med omnejd (Union plus 2 norr om bron) finns inga än...

3G eller vanliga? Vanliga fanns när jag kollade Union förra veckan.

När min släkting kollade i fredags fanns det inga "vanliga" 16 eller 32 vare sig i stan eller i Marin. Jag blir naturligtvis glad om du säger att det finns nu. Ska skicka ovan nämnda släkting till Union Square igen och hota med piskrapp om hon inte kommer tillbaka med en iPad. Jag hänvisar till dig om det går fel

nu har de börjat skeppa 3G modellen.

Ursprungligen av c-man_blurayking:

nu har de börjat skeppa 3G modellen.

Källa?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Källa?

Jag svarar i c-man_bluraykings ställe:

3G iPad Shipping | 9 to 5 Mac

Ursprungligen av Capeman:

Jag svarar i c-man_bluraykings ställe:

3G iPad Shipping | 9 to 5 Mac

fett bra capeman var på lunch...

Bevaka tråden