Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic på Macbook pro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bjuv
  • 2010-04-15 10:26

Hej,
Idag använder jag en iMac 24" (första Intel verisionen)
Men funderar på att "stuva" om lite hemma.

Funkar det lika bra att köra Logic på en Powerbook pro?
Behöver vara lite mobil i mellan åt, men vill ju ha samma eller bättre prestanda i Logic.

Tack

Senast redigerat 2010-04-15 11:30

Menar du MacBook Pro eller PowerBook? PowerBook Pro finns det inget som heter.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2010-04-15 11:00
Ursprungligen av Capeman:

Menar du MacBook Pro eller PowerBook? PowerBook Pro finns det inget som heter.

ha ha ha.....snacka om hjärnsläpp
Macbook Pro så klart!

oj oj oj.....

Okej. Tja bättre prestanda, det beror väl på vilken MacBook Pro du har.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2010-04-15 11:32
Ursprungligen av Capeman:

Okej. Tja bättre prestanda, det beror väl på vilken MacBook Pro du har.

Iså fall är det tänkt att jag skall köra på:
15 tum: 2.66GHz
Intel Core i7
8 GB minne
500 GB hårddisk

Ibland hör man att man inte skall köra musik program på bärbara datorer....men Mac är ju Mac....så det kanske inte spelar någon roll?!?!

Om Robins producent proddar på en Macbook Pro så kan nog du göra det också :-D. (såg det på teve häromveckan).
Du kommer nog att behöva extern HDD - FW är det som gäller. Annrs blir den interna full snabbt. Massor av RAM är också bra.

Om man kör en Imac eller Macbook Pro är ju skit samma - det är ju i princip samma datorer - en 2,6 GHz MBP är givetvis snabbare än en 2.0 GHz Imac. Etc.

En bärbar blir ju varmare så klart och stationära är ju robustare, bättre kylning, kortplats, etc, etc - det är därför man inte bygger industriell musikproduktion på bärbart. rent prestandamässigt så går det finemang och massor av låtar du hör på radio är garanterat proddade på en MBP.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2010-04-15 11:47
Ursprungligen av Zimmerman:

Om Robins producent proddar på en Macbook Pro så kan nog du göra det också :-D. (såg det på teve häromveckan).
Du kommer nog att behöva extern HDD - FW är det som gäller. Annrs blir den interna full snabbt. Massor av RAM är också bra.

Om man kör en Imac eller Macbook Pro är ju skit samma - det är ju i princip samma datorer - en 2,6 GHz MBP är givetvis snabbare än en 2.0 GHz Imac. Etc.

En bärbar blir ju varmare så klart och stationära är ju robustare, bättre kylning, kortplats, etc, etc - det är därför man inte bygger industriell musikproduktion på bärbart. rent prestandamässigt så går det finemang och massor av låtar du hör på radio är garanterat proddade på en MBP.

Super,
Tack för utförligt svar.
Som sagt Mac är Mac...en in i helvete bra dator...så är det bara.
Men då ska jag nog satsa på detta, vilket kommer bli riktigt bra tror jag.
Extern HDD har jag redan på 1Tb, borde räcka ettag fram över.

1
Bevaka tråden