Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb problem vid Publicering

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får publiceringsfel enligt nedan.

Kan man göra ngn ALT-start av iWeb och få det att kolla över filen, bygga om ngt index etc ?

kör inte iWeb själv, därför känner jag mig lite valhänt.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-04-13 16:19

Vad jag kan se så har den problem att skicka filen till servern där du har din webbplats? Första tankarna går kring att det är där utrymmet är slut, eller att du inte har rätt att skapa filer på servern?

Syns bilden i iWeb och på din dator utan problem?

Trodde det var ett lokalt problem på interna disken snarare än fel på servern....

Men då är alltså problemet ngt strul med Apples Dot Mac (Mobile Me)

kan mobile-me dåligt, vad har hemsidor för maxgräns?

"An Individual subscription comes with 20GB of combined email and file storage, 200GB of monthly data transfer, and full access to everything MobileMe has to offer."

20GB som man då delar med? iDisk?

Ursprungligen av Goflorp:

20GB som man då delar med? iDisk?

Det finns ingen gräns för hur mycket av dina 20 GB som din hemsida får ta upp, men mail och iDisk har som standard 10 GB vardera. Om du behöver öka utrymmet för annat kan du dra ner utrymmet för mail. Jag har ändrad mitt från 10/10 till 2/18. Därmed har jag också 18 GB utrymme för min hemsida. Om jag jäser den till 1257535 ggr sin nuvarande storlek så kanske utrymmet börjar tryta.

Ursprungligen av pmarriott:

Det finns ingen gräns för hur mycket av dina 20 GB som din hemsida får ta upp, men mail och iDisk har som standard 10 GB vardera. Om du behöver öka utrymmet för annat kan du dra ner utrymmet för mail. Jag har ändrad mitt från 10/10 till 2/18. Därmed har jag också 18 GB utrymme för min hemsida. Om jag jäser den till 1257535 ggr sin nuvarande storlek så kanske utrymmet börjar tryta.

Gissar att man bara loggar in på me.com och pillar på lite settings eller?

Ursprungligen av Goflorp:

Gissar att man bara loggar in på me.com och pillar på lite settings eller?

Jupp, gå till settings, sen storage settings.

Kan man på ngt sätt sopa rent den filarea man har och börja om? Det är väl ändrat där 10000ggr och ngn gång kan det ju fått en hickup...

ta sig in med ett FTP-program och "sopa rent" ?

Tog "klumpen" och flyttade den. Gjorde en backup för säkerhets skull.
Sedan funkade det bra.

Skall installera om den hårddisken vid tillfälle.
Ngt är inte friskt där.

Felmeddelande vid publicering

Jag får den här felmeddelandet när jag väljer Besök publicerad webbplats under Arkiv i meny i iWeb:

Jag har gjort ändringar tidigare och det funkat bra men den här gången går inte att publicera. Jag har bara bytt ut några bilder som vanligt och ändrat texten från svenska till engelska.

Tacksam för hjälp

Senast redigerat 2010-10-14 13:43
1
Bevaka tråden