Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ny hårddisk i Macbook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-04-14 15:33

Fy FAN! Vilken skit hårddisk jag har köpt. Läste på en tråd i ett annat engelskt forum att Seagate Momentus 4 320gb var snabbare, energisnålare och tystare än de som satt i Macbooksen. Jag har nu bytt från en Toshiba 80gb som satt i som standard hårddisk till denna Seagate Momentus och nu låter datorn konstant som ett flygplan på långt avstånd. Den vibrerar konstant!!! Vilken skit, toshiban var helt knäpptyst och nu detta?

Kan inte vara mer missnöjd, en laptop vill man ju köra tyst.

  • Medlem
  • 2010-04-14 15:40

Jag fattar verkligen ingenting den står och går och står och går och står och går... Ska det vara så här? Knatterljud är den knäpptyst på, men det är ett konstant brum som den producerar. Fast jag inte gör nånting med datorn.

Är det en hårdisklampa på F6 knappen?? Den blinkar nämligen konstant, utan något avbrott.

Ovanstående två inlägg har flyttats hit från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat. Den andra tråden handlar om hur man flyttar operativsystemet till en ny hårddisk.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 17:07

Kan det vara så att brummet beror på att disken är felaktigt monterad och inte sitter fast riktigt i själva datorn? Det är ju lätt kollat om du kan komma åt disken från batterifacket. Andra modeller är det ju svårare på...

Om det är så att disken låter väldigt för mycket kanske du skall reklamera den.

Ursprungligen av bengtb:

Kan det vara så att brummet beror på att disken är felaktigt monterad och inte sitter fast riktigt i själva datorn? Det är ju lätt kollat om du kan komma åt disken från batterifacket. Andra modeller är det ju svårare på...

Om det är så att disken låter väldigt för mycket kanske du skall reklamera den.

Precis vad jag också tänkte, angående monteringen. Nu skriver du ju inte heller vilken MacBook du har, men de gamla hade väl en NumLock-lampa på F6, eller minns jag fel? Den ska inte blinka, den visar ej hårddiskaktivitet.

  • Medlem
  • 2010-04-14 18:04

Har en svart macbook från 2006. Jag noterade det redan när jag monterade den i den externa casen för att göra en carbon copy klon... Hela bordet vibrerade, jag tänkte att det kanske blev bättre när den fick komma in i macbooken men icke.. Värsta hårddisk jag stött på. Konstigt för att alla andra hårddiskar jag har är seagate och dom är tysta och lugna, känns ändå inte som att man kan hävda fel på denna då den skriver och läser som den ska.
Men helt obrukbart för mig, tar bort friden framför datorn. Den går tillbaks till webhallen.

Något fel är det nog, så illa skall det inte vara.

Men hur var det nu med din F6-knapp?

  • Medlem
  • 2010-04-14 18:40

ja, på den sitter en liten grön lysdiod.. När jag var arg över hårddisken noterade jag att den blinkade frenetiskt.
Får se hur det blir när jag får tillbaks toshiban.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-02 22:43

F6 är väl numlock också? Alltså är det numlock som blinkar för dig?

1
Bevaka tråden