Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka valda iCal kalendrar med MobileMe

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 01:22

Har en fråga på lager.
Har precis fixat ett mobile.me för vår lilla firma i huvudsak för iDisks skull men även för att synka våra jobb kalendrar. Men jag har en lite fråga ang iCal synken. Tänkte kolla om det finns något sätt att bara synka vissa utvalda kalendrar mellan våra datorer, vill som sagt bara synka våra företags kalendrar och inte våra privata, går det verkligen inte att fixa i iCal och mobile me? har jag missat något, måste man ha familypack eller nått?? Detta går ju faktiskt tom att göra med spanningsync och google cal eller med busysync, känns surt att göra synken via ett annat system allt ha ett ytterligare kalender program. Kan det vara så att Apple åter missat en fundamental detalj? Är det någon som kan sitta på en lösning.

Senast redigerat 2008-08-27 02:25
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2008-08-27 08:40

Jag ställde samma fråga i den här tråden , men har inte fått svar. Går det verkligen inte?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-30 10:12

Har ni hittat någon lösning på detta än?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-30 10:22

Vi kör med Google kalender istället, där kan man bestämma vem som ska se vad.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-30 10:24

Jag är inte helt nöjd med Google kalenders hantering av påminnelser så det är inget alternativ för mig. Tack ändå.

Det man synkar ses ju bara av en själv - på olika enheter (Macar, iPhones, webben). Vad som publiceras kan ses av andra (man mailar då länken till den publicerade kalendern) och vad som publiceras väljer man själv.
Jag hajar inte riktigt varför man inte vill synka alla ens egna kalendrar till sina egna olika maskiner?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-30 12:25
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag hajar inte riktigt varför man inte vill synka alla ens egna kalendrar till sina egna olika maskiner?

Alla kan inte förstå allt.

Men vi är uppenbarligen minst tre här som vill kunna slippa synka vissa kalendrar.

Och det fungerar ju bra med t.ex iSync som man använder till andra telefoner och även i iTunes om man synkar sin iPhone med kabel.

Jo, jag fattar ju att det finns ett behov...men jag hajar inte situationen bakom detta behov. Är det så att man bara vill ha vissa kalendrar i vissa burkar man använder? Eller att man inte vill ha en viss kalender när man använder MobileMe's webbgränssnitt? Why?
Nå - vad värre är med MobileMe är att prenumererade kalendrar inte dyker upp i molnet och att man inte kan ha kalendrar som även andra får editera.

Ursprungligen av Mija:

Alla kan inte förstå allt.

Men vi är uppenbarligen minst tre här som vill kunna slippa synka vissa kalendrar.

Och det fungerar ju bra med t.ex iSync som man använder till andra telefoner och även i iTunes om man synkar sin iPhone med kabel.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-22 21:41

Är det ingen som hittat en lösning på detta problem?

Jag skaffade precis MobileMe och vill inte, precis som er andra, att alla kalendrar ska synkas. Jag prenumererar på veckonummer i iCal och dessa vill jag inte ha i telefonen för då blir det en kalenderpost på varje dag.

Dessutom märkte jag att dom prenumererade kalenderna inte dök upp på me.com. Finns det någon lösning på detta? Här vill jag gärna se veckorna.

Kanske skulle Google via Exchange funka bättre för mig? Någon som har erfarenhet av det?

Jomen...kryssa inte i den kalender du inte vill synka i iTunes när du synkar iPhonen. Har du inte sett den inställningen - i Info-rutan?
Om du synkar kalendrar via molnet till din iPhone så verkar det inte finnas möjlighet att undanta prenumererat (sjukt förresten att molnet vet vilka kalendrar man prenumererar på men inte visar dom i molnet).
Det blir väl en kalenderpost varje dag även i iCal på Macen?

Nej, prenumererade kalendrar synkas inte upp till molnet - vilket är pinsamt uselt. Enda trösten kan vara att den funktionen kommer snart - Apple har fått enorma mängder förfrågningar och kritik av denna löjliga brist i MobileMe. Även i tunga publikationer i USA. Varför Apple valt att inte tillåta synkning av prenumererade kalendrar mot molnet är ett mysterium. Ofattbart år 2009.

Ursprungligen av sjoo:

Jag prenumererar på veckonummer i iCal och dessa vill jag inte ha i telefonen för då blir det en kalenderpost på varje dag.

Dessutom märkte jag att dom prenumererade kalenderna inte dök upp på me.com. Finns det någon lösning på detta? Här vill jag gärna se veckorna.

Senast redigerat 2009-11-22 23:58

Chattade just med MobileMe support och ställde just denna fråga. Svaret var att om du synkar via molnet (mobileMe) så gäller allt eller inget...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-13 23:37

iPhone OS 4 löser detta problem för min del, det går att gömma dom kalendrar i telefonen som man inte vill se. Tack så mycket.

1
Bevaka tråden