Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garanti vid hårddiskbyte?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-13 19:21

Ryker garantin om man skruvar upp sin MacBook Pro och byter hårdisken själv?

Ange gärna källa till svaret så att det går att kolla upp, jag vill vara säker

Jag har för mig att jag har läst om detta på forumet förut också men nu hittar jag inte tråden, om någon kan hitta den så uppskattas även en länk dit så jag ev kan stänga denna

Det beror på vilken variant du har. Senaste modellerna ska du kunna byta i utan risk.

Och ja, detta har tagits upp flera gånger. Senast i jättetråden där alla nervöst väntat in de nya modellerna, om jag inte minns fel.

här har du exempel, men det beror som sagt på modell.

http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=site%3Aapple.com+replace+harddrive+macbook+pro&btnG=Google-sökning&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Senast redigerat 2010-04-13 19:39
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-13 19:26
Ursprungligen av Capeman:

Det beror på vilken variant du har. Senaste modellerna ska du kunna byta i utan risk.

Gärna källa så man vet säkert?

Citat:

Och ja, detta har tagits upp flera gånger. Senast i jättetråden där alla nervöst väntat in de nya modellerna, om jag inte minns fel.

Jag läste det där och har nu skummat igenom men det är bara gissningar, ingen som verkar veta säkert. Ingen som anger källa i varje fall.

Men om man har en unibody skall det alltså vara ok?

Nu skulle jag kunna komma med en dryg kommentar om att jag vet eftersom jag är ACMT, men det gör jag inte.

jag uppdaterade mitt tidigare inlägg med en Googlesökning åt dig.

Dessutom står det i din manual vilka delar som du kan byta själv. Finns hårddisken med där är det fritt fram.

Senast redigerat 2010-04-13 19:49
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-13 19:47

haha tack Capeman

http://manuals.info.apple.com/en_US/MBPRO_13inch_Mid2009_Hard_Drive_DIY.pdf
"Hard Drive Replacement Instructions
Follow the instructions in this document carefully. Failure to follow these instructions could damage your equipment and void its warranty."

Där fick jag iaf med en källa som inte går att tvivla på

Senast redigerat 2010-04-13 20:50

Lugna puckar...

Sweet! Det ag frågade efter i den långa tråden!
Precis som jag hade för mig alltså. Då får man nytta av den 640GB-disk jag beställde idag. Hoppas både disk och dator kommer på fredag...

Ryker garantin då om man ersätter superdrivern med MCE Optibayn på unibodyn ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-24 23:26
Ursprungligen av Unbalanced:

Ryker garantin då om man ersätter superdrivern med MCE Optibayn på unibodyn ?

Om skadan orsakas av Optibayen eller uppstår när du installerar den gäller givetvis inte garantin. Dessutom står det i garantispecifikationen att garantin inte gäller "produkter [...] som utan Apples skriftliga tillstånd har ändrats för att förändra funktion eller förmåga". Detta går så klart att tolka som att garantin ryker med optibay. Vid åberopande av garantifel kan det därför vara lämpligt att ta ur optibayen igen innan du lämnar in burken...

Likväl åsidosätter ju INTE garantin den 3-åriga reklamtionsrätten för ursprungligt fel, som gäller oavsett Optibay. Skillnaden mot garantin är ju dock att det, efter de första 6 månaderna, är du som köpare som har att bevisa att felet var ursprungligt och inte orsakat av dig.

1
Bevaka tråden