Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dött batteri?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal vit 13tums MacBook - har för mej att det är den absolut första modellen som hetter just MacBook, fick den av farsan när han skaffade ny för nåt år sen. Hursomhaver så verkar batteriet ha gett upp, det står "laddar inte" och det räcker att jag knackar till lite på magsafekontakten för att den ska stängas av på ögonblicket.

Kan jag göra nåt eller är batteriet helt enkelt dött? Var hittar jag ett nytt och vad kostar det? Thajnks.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-12 19:31

Originalbatteri hittar du här (Apple store)
Uppladdningsbart batteri - 13-tums MacBook (vit) - Apple Store (Sverige)
Kostar 1395 kr men då ingår frakt.
Piratbatteri finns för ca 1000 kr men då tillkommer oftast frakt så det blir egentligen ingen skillnad.
Köpte själv från Apple häromveckan ett svart batteri till Macbook och det tog bara några dagar att få det. Hade själv samma problem som du men det löste sig med ett nytt batteri.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-13 06:55

Jag köpte på http://www.glbatterier.se, kostade under 1000 kr inkl frakt.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Västervik
  • 2010-05-03 15:25

Dött MacBook batteri.

Hej allesammans, Jag har ett liknande problem men jag vill försöka få igång mitt batteri. Har en MacBook early 2006 (tror jag), och batteriet är helt dött och vägrar att ladda. batteriet är 10 månader gammalt tredjeparts batteri, det är så att två månader efter att batteriet köpts så gick laddaren sönder på det viset att det inte laddade batteriet men försörjde datorn med ström. nu 8 månader efter att laddaren la av har jag köpt en ny men batteriet vill inte ta emot någon ström.
Finns det något sätt att "hoppa igång" det igen?
Tacksam för alla förslag!

  • Medlem
  • Västervik
  • 2010-05-03 20:22
Ursprungligen av Xandiir:

Hej allesammans, Jag har ett liknande problem men jag vill försöka få igång mitt batteri. Har en MacBook early 2006 (tror jag), och batteriet är helt dött och vägrar att ladda. batteriet är 10 månader gammalt tredjeparts batteri, det är så att två månader efter att batteriet köpts så gick laddaren sönder på det viset att det inte laddade batteriet men försörjde datorn med ström. nu 8 månader efter att laddaren la av har jag köpt en ny men batteriet vill inte ta emot någon ström.
Finns det något sätt att "hoppa igång" det igen?
Tacksam för alla förslag!

Kanske var lite kortfattad. det står att batteriet laddar men det fylls lixom inte på. 20.00 timmar till full laddning står det bara. enligt coconut så har batteriet endast använt 130 ladd cyklar så det är ju egentligen som nytt.
Har lite lust att lägga pengar på ett nytt batteri om jag kan få igång detta.

Är du säker på att problemet är batteriet? Du skriver i din fråga att det räcker att knacka på magsafe kontakten för att datorn ska dö!? För mig låter det snarare som om det är kontakten/laddaren som är problemet. Har du någon i din omgivning som du kan låna lite "laddning" av för att kolla om det blir samma resultat med en annan laddare/kontakt? Vad säger Coconut avseende "current battery capacity"? Detta berättar lite om hur batteriet mår.

För övrigt är min (tråkiga) erfarenhet att "pirat"batterier till Macar inte är särskilt roliga; har provat tre olika på PB Titan - PB Alu och alla dök drastiskt efter ca 14månader! Orginalen byttes efter ca 3-4 år och mellan 6-800 laddcykler. Så snart ska jag testa hur länge ett Orginal utbytes håller. Mitt nuvarande har 2580mah maxkapacitet efter 620cykler/38månader.

två döda batterier på kort tid

Mitt batteri är också helt dött. Till råga på allt så har även ett andra batteri gett upp. Fick nämligen ett av min svåger och det fungerade bra ett tag, kanske någon månad, men så en dag var det helt dött. Fattar inte vad et kan vara??

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2010-05-09 16:29
Ursprungligen av erikholmberg:

Mitt batteri är också helt dött. Till råga på allt så har även ett andra batteri gett upp. Fick nämligen ett av min svåger och det fungerade bra ett tag, kanske någon månad, men så en dag var det helt dött. Fattar inte vad et kan vara??

Det kan ju vara så enkelt som att det är gammalt. Jag bytte själv ut mitt batteri för någon månad sedan efter att det slutat ladda. Hur gammal är datorn/batteriet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 17:16

Jag tänker beställa ett batteri härifrån. Det här blir mitt andra batteri jag beställer till min dator som inte ens är 3 år så jag har ingen lust och köpa orginalbatteri. Batterier, laptop batterier, datorbatterier, komradiobatterier & batteri Billigt billigt.

1
Bevaka tråden