Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videobilden försvinner

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-04-12 16:45

Hej,

Videobilden på iMovie när jag håller på och gör en film har försvunnit. Jag har ingen aning om vad som händer, bakgrundsmusiken och videons ljud går men ingen bild. Kan någon hjälpa mig?
Det går inte heller att exportera videon för att spara den. någon som kan hjälpa mig?

Du berättar ju ingenting...
Vilken version av iMovie pratar vi om?
Vilken version av OSX kör du?
Vilka åtgärder har du provat?

Har du provat att starta om programmet?
Och om det inte hjälpte - har du provat att starta om datorn?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-04-12 21:14

Förlåt. ett dålig inlägg. Nu berättar jag preics som det är. Har iLife '09 och iMovie som finns där. Det är så att jag har ett skolarbete som jag håller på med, vi startade ett nytt projekt på iMovie och håll på och redigera, la in musik osv. Sedan efter någon/några timmar slutar den att visa videon på den skärmen uppe i högra hörnet på iMovie "sidan". Det finns inga möjligheter att exportera (spara?) filmen då ingen av "Delning's" underrubriker är "klickbara". Det fungerar dock att se filmen på helskärmsläge men jag vill som sagt göra filmen till en enskild videofil. Det jag är rädd om då är att själva projektet inte sparas, är ganska dålig på iMovie. Hur spara man egentligen ett projekt? Kan någon hjälpa mig?

1
Bevaka tråden