Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka adresser i Mail med Gmail? =)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-04-11 22:20

Hej!

Är detta möjligt? Har massa e-postadresser i adressboken på min Mac. Finns det någon möjlighet att få dessa adresser att *alltid* vara samma på mitt Gmail-konto? Jag vill alltså att det som finns i adressboken även finns i Gmails-adressbok. Hade varit trevligt tvärtom med, men annars är jag nöjd med vägen från datorn till Gmail.

Hur gör jag detta?
Mvh Fredrik

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-11 22:30

Det går bra. Gå in i inställningar i Adressbok, välj Konton och sätt kryss i rutan för Google och fyll i kontouppgifterna. Den uppdaterar en gång i timmen har jag för mig.

  • Medlem
  • 2010-04-11 22:35

Okej. Vet du om den då tar "allt", dvs även kontakter utan e-postadress eller om den bara synkar de med adress? Måste adressboken alltid rulla i bakgrunden när den ska försöka synka, eller sker det ändå? Tack för tipset förresten...

Fredrik

  • Medlem
  • 2010-04-11 23:55

Nu fungerar det, men det verkar som att man var tvungen att starta iSync manuellt för att det skulle synkas. Hade vart gott om det sköttes per automatik då och då, men då får man väl bara se till att köra iSync då och då vilket man ändå gör för att ex. hålla kalendern "up to date".

Tack!
Fredrik

1
Bevaka tråden