Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tatuering

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-09 12:28

Tjenna

Har gått i tankar länge att köra någon form av tatuering och jag har en ungefärlig idé om vad så den biten är ju avklarad.

Men sen kommer man till vilken tatuerare man ska gå till.

Man har sätt diverse TV-program om tatuering, och vissa tror nog att alla tatuerare fixar det så fint som det blir där, medans andra tror att det kanske är en mindre skara som är riktigt duktiga. Jag tillhör ju de som tror det sistnämnda.

Sen kan det ju vara så att alla former av tatueringar inte kräver lika mycket av tatueraren så i slutändan kanske det inte spelar någon roll. Och det är ju inte bara själva utförandet som ska bli bra utan man vill ju gärna känna att man kan prata med dem om sina idéer också.

Så det får bli en klassiker att man hör med folk vad dem tycker men i slutändan så bestämmer man sig själv ändå. Men tänkte ändå höra här om någon vet något om tatuerarna i Malmötrakten?

Givetvis så är alla synpunkter, vinklar, tycken och åsikter välkommna.

Tack på förhand.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-09 12:43

I Malmö går man till Old Bones. http://www.oldbonestattoo.com/
Folket som tidigare fanns på Tattoo World på Lundavägen.

Ursprungligen av Mija:

I Malmö går man till Old Bones. :: OLD BONES TATTOO ::
Folket som tidigare fanns på Tattoo World på Lundavägen.

Ja även om inte Charlie kör längre så håller de lungt högst klass i Malmö. Kanske Sverige.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-09 13:36

Det bästa är väl om du känner till någon som gått hos en taturerare. Då kan du ju själv studera resultatet så att säga.

Fundera ordentligt över motivet också och vad du kommer känna inför det om 10-20 år. Själv impulstatuerade jag mig när jag var 19. Jag skulle eg bara ner på stan och köpa en osthyvel men på något sätt hamnade jag hos en tatuerare. Nu blev det en rätt enkel "grej" på axeln så jag störs inte direkt av den men det är nog inget motiv jag hade valt så här 13 år senare.

Osthyveln då? Den blev kvar hos tatueraren

Hahaha rhesus, klockrent!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-09 13:51

Haha ja men då får man ju en historia att berätta iallafall

Nä men har lite folk runt omkring mig som har tatueringar, men har märkt att man gärna rekommenderar just den man har varit hos, men har kanske inte så bra koll på andra egentligen. Men ändå bra att höra deras åsikt såklart.

Att jag kommer ångra tror jag inte är så stor risk. Har tänkt på tatuering i över 10 år men inte riktigt hittat något motiv som jag kännt så mycket för, men nu har jag en idé och med hjälp av tatueraren så kanske det kan bli bra. Det är därför jag gärna vill ha en tatuerare som man kan snacka med, för jag har bara grundidén så sen blir det upp till han att göra vad han tycker, sen upp till mig och avgöra om det e något jag kan ha

Sen har man haft många diskussioner med folk om just det där med att man ska ha den hela livet. Jag anser att om man skulle göra en tatuering som man senare i livet tycker sådär om. Så tror jag att jag inte hade tyckt mer illa om den än ett födelsemärke som sitter fel. Såvidare man då inte kanske ha tatuerat in ett hakkors i pannan så klart.

Apples logga på vänster Axel (regnbågsloggan).
Drake på höger och en Biohazard i svanken.

Tack vare Regnbågsäpplet får man ibland en del konstiga frågor när man är på badhus

No Fear Tattoo Göteborg.....

Ursprungligen av Goflorp:

Apples logga på vänster Axel (regnbågsloggan).

Oh no he didn't!

Ursprungligen av Capeman:

Oh no he didn't!

Oh yes; den gamla regnbågsfärgade... modellerad efter klistermärkena som
följde med. Kostade en back öl till tatueraren.
Jag var en tidig kund....

Det finns t o m bild ngnstans på forumet på den sedan tidigare...

http://www.99.se/1516116-post31.html

Mm, Appleloggan vore fint förstås - om jag inte vore så rädd för smärta och vassa nålar. Regnbågsloggan så klart, Goflorp.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-09 16:18

Har ett vikingaskepp (modell ala gotländsk bildsten) på höger och snart sleipnir på vänster, båda designade av mig själv. Red Dragon Tattoo i Umeå gjorde den första och får även äran för nästa.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-04-09 18:18

Hobbe på höger överarm och och strömbrytarsymbol i nacken...:)

Ursprungligen av lasselu:

Hobbe på höger överarm och och strömbrytarsymbol i nacken...:)

Bildbevis ?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-04-09 19:36
Ursprungligen av Goflorp:

Bildbevis ?

Återkommer med det...:)

Jag går bara till Aniela på Flash Fighters (Doc Forest gamla, drivs av Mia), utanför Aspuddens T-bana i Hägersten.

Hittills har jag Mr Natural, Ding Dong Daddy (R.Crumb), SkrotNisse och en "46" som jag ska bygga på med "The Doctor" och en sol och en måna (ni som vet behöver ingen förklaring).

Kommande motiv Fritz the Cat, Crazy Cat, Fat Freddy's Cat, Symbol (Capeman vet vilken), Aiko i Kanji...

LCR

Symbolen blir snajsig, LCR. Har funderat på den själv men inte vågat haha.

Ursprungligen av Capeman:

Symbolen blir snajsig, LCR. Har funderat på den själv men inte vågat haha.

För mej blir det troligtvis den på baksidan av albumet Crystal Ball i ungifär samma storlek om inte lite större, på höger skulderblad, då blir den aldrig felvänd i spegeln för mej, jag ser den bara med en spegel bakom och en framför.

LCR

Ursprungligen av LCR:

För mej blir det troligtvis den på baksidan av albumet Crystal Ball i ungifär samma storlek om inte lite större, på höger skulderblad, då blir den aldrig felvänd i spegeln för mej, jag ser den bara med en spegel bakom och en framför.

LCR

Aha, var tvungen att plocka fram den och titta. Den är nog lite för kantig för min stil, hade jag gjort den hade den nog blivit "smooth" som på Emancipation, men hur som helst blir det tufft.

Ursprungligen av Capeman:

Aha, var tvungen att plocka fram den och titta. Den är nog lite för kantig för min stil, hade jag gjort den hade den nog blivit "smooth" som på Emancipation, men hur som helst blir det tufft.

Jag gillar den för att den ser inte ut som på de flesta andra skivor, men man lever ändå i vetskap om att det är en äkta version, men vi får se.

Den som sitter djupast är nog den röda på bensintanken på hans Purple Rain mc, minns fortfarande känslan när jag kom ut från bion 1984, men tyvärr är den lite för enkel.

Någon form av symbol blir det i alla fall för den effekten han haft på mitt liv kan inte gå o-märkt...

LCR

Ursprungligen av Capeman:

Aha, var tvungen att plocka fram den och titta.

Två låtar som bara Prince skulle kunna åstadkomma:

Skiva 2 låt 8
Skiva 4 låt 1

LCR

Okej okej, 99% av hans material ligger över andra artisters kapacitet, men dessa två ligger på nivån över det.

Är det inte väl sent att hoppa på den gamla flugan?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Är det inte väl sent att hoppa på den gamla flugan?

Va?
Tatuera sig är väl ingen "fluga", det gör folk hela tiden. Måhända att det är mer eller mindre populärt med jämna tidsintervaller. Men ngn fluga skulle jag då rakt inte kalla det.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-10 20:43
Ursprungligen av Goflorp:

Va?
Tatuera sig är väl ingen "fluga", det gör folk hela tiden. Måhända att det är mer eller mindre populärt med jämna tidsintervaller. Men ngn fluga skulle jag då rakt inte kalla det.

Även den gamle killen Ötsi hade tatueringar och han dog för 5000 år sedan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-10 16:05

Verkar som Old Bone, som bl.a. Mija länkat till här, verkar vara rätt populära. Hört om dem även från andra håll. Blir väll kanske till att börja där och gå in o prata med dem.

Tack för all info.

Fortsätt gärna fylla på med mer erfarenheter, åsikter eller bara allmänt snack om tatueringar.

Ja men kom igen nu, alla ni som tjötar om era tatueringar.
Fram med kameran.

Så länge det inte gäller intimdelar så vill vi nog gärna se.

LIte väl OT nu va?

Själv älskar jag några av min "track 1" jag har på disken ....

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-10 20:41

Här är min, helt färsk.

Smärtan brukar alla rygga för.

Den är inte så farlig, det är ett svidande, brännande känsla.
Det beror på var, mitt Äpple satt jag och sörplade kaffe och pratade skolminnen med Ingemar som
körde med maskinen.
Tatueringen i Svanken gjorde ont som fan, dåvarande fv var sjuksköterska, fick en tablett av henne som man skulle må bättre av, satt ändå och höll henne i bägge händerna och det gjorde ont så jag hade jobbit andas.
Draken på axeln, njemas problemas, det brände lite ..

Smärtan hör till, det låter flummigt men en tatuering skall inte vara smärtfri tycker jag.
lite som i reklamen om öl där gubbarna och gummorna jobbar i sitt naletes svett med gräsklippning, garagestädning etc SEN får de sätta sig och ta en öl.
Tatueringen är lönen för mödan. man har lidit för sina gaddningar.

Visst, det gör ont - men låt inte smärtan avskräcka dig.

Ingen mor avstår från barn för att förlossningen "gör ont"

(alla mödrar, jag jämför inte magnituden av smärta här - den diskussionen vinner ni hundrafallt, utan talar bara om smärta i allmänna termer)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-10 21:40
Ursprungligen av Goflorp:

Tatueringen i Svanken gjorde ont som fan, dåvarande fv var sjuksköterska, fick en tablett av henne som man skulle må bättre av, satt ändå och höll henne i bägge händerna och det gjorde ont så jag hade jobbit andas.

Nu blir jag lite förvånad. Där kändes ingenting för mig, jo kanske som när någon krafsar med en nagel, inte mer. Att det kan vara så olika.

Har fått höra att "ontet" ibland beror på hur mkt "hårt" som finns under.
Mjukt = lite ont, axel, rumpa etc.
Hårt = mkt ont , nyckelben etc..

Men det stämmer nog inte heller.....

Bevaka tråden