Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisken kraschat, hur får jag över innehållet i iPoden till nya hårddisken?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har letat i tidigare trådar, men inte hittat något vettigt(?). Hårddisken på min nya mbp kraschade ganska kort tid efter inköpet. Fick en ny på garantin, men hade inte hunnit fixa med backup. Däremot har jag kvar det mesta på min iPod touch, men det verkar inte fungera att synka åt det hållet. Musik och sånt kan jag förstå med copyright o d, men bilder, apps och annat vill jag gärna ha ner på datorn. Någon som vet hur man gör?

Fick förresten ett lustigt mail från apple efter att jag lämnat in datorn som sa något i stil med "det går inte att rädda någon data från din gamla hd. Vill du behålla den kostar det ca 2 000 kr" Då blev jag seriöst orolig för mitt val att byta till mac. Varför ska de ha 2000 spänn för en trasig hd, och vad ska jag ha en trasig hd till om det inte går att rädda någon data... Hursom, har ju det mesta på iPoden, men får ju inte ut datan... Någon som kan rädda en mac-nybörjare i nöd?

*bump*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 00:18

Men att att en Hdd går sönder har väl ändå inte med Apple att göra,det är väl ändå tillverkaren av Hddn som gjort en dålig batch,och infon på din Hdd går att rädda,frågan är bara är det värt det??
oftast är det bara att byta kontollkort på Hddn(vilket inte går att köpa som reservdel=därför DYRT att gör då det i vissa fall kräver en Hdd från samma batch)
har du OVERDERLIG data på din Hdd och inte gjort en backup,ja då är det bara att lätta på lädret,det finns firmor som lever på att rädda data från olika medier som är "förstörda"
men hade du nu gjort som merparten av oss andra hade du en fräch backup att bara hämta från din jätte till externa Hdd!
Fast har du ingen sådan,ja vad ska jag säga,lädret eller börja om!(själv har jag 2TB med backups,och jag har inget jag kan leva utan!)

Det finns olika sätt att föra över data från iPod till dator.
Kolla t.ex. in en del av programmen här:

iPod Utilities - iPod / iTunes - Mac OS X - Software Updates - VersionTracker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 00:36

M. Sundbom du är en hjälte som har bra svar på det mesta!
tack för all hjälp!

Du är hjälte själv som ger nytt liv till soprumsmacar!

1
Bevaka tråden