Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket problem kan en MacBook Pro ha?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En retorisk fråga kanske men min MBP 17" från 2007, köpt på elgiganten 2008 för 16000 kr, har varit en pest i snart fyra månader.
Maskinen slocknade i januari och datorn vägrade starta. Logikkortet byttes ut, på reklamation, men när jag väl fick tillbaka den frös den med jämna mellanrum, alternativt startade den om av sig själv. Min lokala Appleverkstad bytte ut logikkort igen, garanti på det utbytta logikkortet. Sedan dröjde det kanske tre veckor innan dator började frysa och starta om sig själv med täta mellanrum. Den här gången märkte jag att det hände när jag tryckte på bokstaven b på tangentbordet. Testade om och om igen och det vara bara b som orsakade problem. Installerade externt tangentbord, som funkade, och bad den lokale Apple-meckaren att ta hem nytt tangentbord.
Ungefär samtidigt som beställningen gick iväg började naturligtvis min MBP att fungera klanderfritt, trots att jag skrev "b" hur många gånger som helst på det interna (?) tangentbordet.
Står här nu med ett tangentbord, ditt för 500 kr, och funderar på om någon här har en idé om vad datorn kan ha drabbats av. När händer nästa haveri?

Du ska vara glad som har en B-tangent!

Jag har samma modell som du och har fått byta logikkort två gånger, men det var relaterat till grafikkortet. Trist, men nu fungerar den problemfritt sedan ett och ett halvt år.

/MBP - Mystical B Problem

Att man aldrig får vara värst. Men sammantaget bör den här årsmodellen, eller är det modellen i sig?, vara kass. Grafikkortet är en sak, men jag fattar inte det här tangentbordsmysteriet.
Och - om du verkligen saknar en b-tangent så har jag ett helt nytt tangentbord till salu. Mkt bra pris utlovas
/Billy

Ursprungligen av BillyAnd:

Att man aldrig får vara värst. Men sammantaget bör den här årsmodellen, eller är det modellen i sig?, vara kass. Grafikkortet är en sak, men jag fattar inte det här tangentbordsmysteriet.
Och - om du verkligen saknar en b-tangent så har jag ett helt nytt tangentbord till salu. Mkt bra pris utlovas
/Billy

Kolla mejlen billy, har du kvar erbjudandet?

Ingen fara, jag har b-tangent. Inte min dator på bilden, tyckte bara det var kul i sammanhanget.

Håller med om att dina symptom är helmysko. Kan det vara så att B sitter precis ovanför någon batterianslutning eller liknande som just på din dator råkar vara lite svajig eller dåligt monterad? Och hamnar det skräp under B-tangenten blir trycket så hårt att det blir ett litet strömavbrott. Bara en gissning. Behåll tangentbordet om b-terrorn skulle komma tillbaka.

1
Bevaka tråden