Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox vill inte starta

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det fler som har problem med senaste versionen av firefox?

Jag kan inte ens starta firefox? Jag har provat att installera om den, men den startar fortfarande inte?

Några tips?

Tänk på var ni placerar era trådar!

Jag har nu flyttat den här tråden från "Allmänna forum - Allt om Mac" till "Mjukvara - Övrig programvara".

/Mod

Vad menar du med "senaste"? Är det 3.6.3, eller är det någon av de alpha- eller beta-versioner som finns ute? Det är alltid bättre att skriva versionsnumret än att bara säga "senaste".

Berätta gärna också vilket operativsystem du kör. Och vilken datormodell också, kanske.

Berätta gärna också vad som händer när du försöker starta Firefox. Ju utförligare beskrivning av problemet, desto större chans att få rätt hjälp.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "senaste"? Är det 3.6.3, eller är det någon av de alpha- eller beta-versioner som finns ute? Det är alltid bättre att skriva versionsnumret än att bara säga "senaste".

Berätta gärna också vilket operativsystem du kör. Och vilken datormodell också, kanske.

Berätta gärna också vad som händer när du försöker starta Firefox. Ju utförligare beskrivning av problemet, desto större chans att få rätt hjälp.

Jag använder 3.6.3 firefox på macbook pro, med OS 10.6.3!

Problemet är helt enkelt att firefox inte vill starta över huvudtaget!

Någon annan som upplever detta problem?

Ursprungligen av Drunken Surfer:

Problemet är helt enkelt att firefox inte vill starta över huvudtaget!

Ursäkta att jag är lite tjatig, men vad händer när du klickar på ikonen för Firefox...
...händer det ingenting alls?
...eller studsar ikonen ett par gånger i Docken?

När du installerade om programmet, tog du bara bort själva programmet, eller rensade du bort allt (programmets inställningsfiler m.m.)?

När uppstod problemet? Var det i samband med någon uppdatering? Vilken, i så fall?

Problemet uppstod i samband med uppdateringen till 3.6.3

ikonen studsar ett par gånger när jag klickar på den i docken, men sen händer ingenting!

När jag installerade om programmet så tog jag bara bort själva programmet.

Ursprungligen av Drunken Surfer:

När jag installerade om programmet så tog jag bara bort själva programmet.

Det räcker nog inte, vid den här typen av problem. Problemet brukar ligga någon annanstans än i själva programmet.

Ett tips är att använda ett program som hjälper dig att helt ta bort ett program, inklusive inställningsfiler m.m. Några sådana program är AppCleaner eller AppDelete.

Det går ju att leta upp alla filerna själv, men det är så mycket smidigare att använda ett sådant program.

Tack för hjälpen!

Jag använde AppCleaner för att ta bort programmet.

Har nu installerat om firefox och det funkar igen!

Tack!

1
Bevaka tråden